nieuwe modem installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
339
beste,

aangezien onze oude modum/router (CC400020 Sweex Wireless ADSL Modem/Router) redelijk aan de oude kant is en hij om de haverklap gereset moet worden omdat de wifi wegvalt heb ik besloten een nieuwe modemrouter te bestellen. namelijk de x6 n900 WLM-6600 modem-router.

na het stappenplan voor het installeren gevolgd te hebben (eerst adsl lijn in de modem/router daarna stroom er op/aanzetten daarna 2min wachten en dan verbinden) kreeg mijn pc wel toegang tot de router (draadloos en met kabel) hij gaf ook een melding dat hij verbinding had en ik kon inloggen op de modem/router maar toen ik internet opende gaf hij nog steeds aan geen internet te heben...

Na het stappenplan van aansluiten een aantal keer te hebben geprobeerd gisteren heb ik de oude modem terug aangesloten en te vergeefs naar een oplossing gezocht.

ik gebruik momenteel windows xp maar na het inloggen met mijn ipod op het draadloze netwerk kreeg ik ook geen verbinding

nu hoop ik dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven zodat jullie mij kunnen helpen.
zo niet moeten jullie het zeggen.

Alvast bedankt
Tibor
 
Modem/router?
Deze komt van de provider!!

Dit eerst maar aan je vragen. Waar hebben we het nu over?
Een router?
Zo, ja heb je de instellinge van de oude overgenomen zodat je weet hoe ea aangesloten was en ingevoerd.
 
zover ik weet kwam onze oude modem ook niet van onze provider.
misschien nog iets wat belangrijk is is dat ik in Belgie woon en we internet hebben van belgacom.

en met moden/router bedoel ik dat het een combinatie is van een modem en een router.
er komt dus een adsl verbinding binnen in de modem/router.

ik heb van de instellingen van de nieuwe modem/router niks veranderd en op de oude kan ik niet inloggen omdat we dat wachtwoord niet meer hebben.

MVG
 
1 - Ik zie dat de CC400020 Annex A en B was en dat de nieuwe alleen A is. Je hebt toevallig geen ISDN?
2 - Heeft Belgacom geen helpdesk?
 
annex A en B zijn verschillende soorten adsl toch?
hoe kom ik er achter of ik ISDN heb? daarvoor moet ik bij belgacom zijn zeker?
ik heb nog niet gekeken bij belgacom dus ze zullen wel een helpdesk hebben.

MVG Tibor
 
Annex A = Analoog, Annex B = ISDN. Heeft me je lijntype te maken, maar een Annex A modem krijg je niet aan de gang op een ISDN lijn.
 
ik krijg nergens op de site van belgacom (ook niet na inloggen enzo) gevonden of we annex A of annex B ontvangen. als ik op internet zoek vind ik wel op andere fora dat annex A voor belgacom de standaard is.

voor de rest zie ik op de site wel dat het standaard is om inderdaad een modem/router van belgacom te hebben wat wij de afgelopen jaren dus niet gehad hebben.
het liefste zou ik ook niet overstappen op een modem van Belgacom zelf omdat ik net deze nieuwe heb gekocht.

ik zal ook eens bij de klantenservice gaan kijken of ik daar wat wijzer word en op het eigen belgacom forum.

MVG
 
En de nieuwe modem/router terug geven is geen optie??
Verder moet je een hele partij gegevens inbrengen in de modem voordat deze werkt.
En dan nog is het de vraag of de modem ondersteunt wordt door belgacom.
 
Zou je hem bij bol.com nog terug kunnen brengen?
Anders misschien wel een optie...
 
Hoe lang heb je hem al??
Webshops hebben zo'n cooldown periode van 8 dagen waarin je de bestelde producten terug kunt geven.
 
we hebben de juiste gegevens bij belgacom kunnen achterhalen en het instellen is gelukt.

bedankt voor de moeite.

Tibor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan