Nieuwe pc (900 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Berichten
2
Hoi,

Ik heb nu genoeg geld gespaard om een nieuwe computer te kopen.
Alleen zelf heb ik er weinig verstand van dus schakel ik jullie hulp in.
Ik zou graag met deze computer GTA 4, cod5 en Race driver Grid willen spelen.
Ik bij de pc ook toetsenbord, muis een tv (het liefste 22 inch) en speakers nodig. Of kan ik via hdmi ook geluid krijgen(zodat ik geluid via de boxen van de tv krijg)?
Er moet assemblage bij. Ik heb geen idee hoe het moet en als het mis gaat heb ik mijn gespaarde centen aan niets uitgegeven.
Ik weet niet of ik een dual core of een quad core processor moet nemen. Wat denken jullie daarvan?

brandis

Edit: ik heb geen windows nodig. Ik heb die nog liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste zou ik zeggen kijk eens op www.alternate.nl of .be. Des te beter als je dat al wist.

Zelf stel ik namelijk ook regelmatig pc-tje samen voor vrienden en kennissen.

Voor de nieuwere games te gaan spelen, moet je vooral kijken naar de processor en grafische kaart voor de snelheid en beeldkwaliteit. Ook het RAM geheugen valt rekening mee te houden, vooral voor in de toekomst.

De nieuwste Socket 1366 is nog vrij prijzig momenteel en zou ik niet direct kiezen.
Aangezien vele programma's de quadcore nog niet goed weten te gebruiken, zou ik voor een Duo Core gaan, die zijn een stuk goedkoper en zo kan je een hogere Mhz nemen.
De Socket 775 is dus geen slechte keuze. Ook bestaat natuurlijk de AM2+ Socket die ondersteuning geeft voor de nieuwe Phemon2. Alhoewel de Intel processor het meeste voorkomt, moet de AMD processor zeker niet onderdoen. Het verschil op vlak van processor is dat de AMD meer de budgetklasse is onder de processors, maar toch nog zeer sterk uit de hoek komt. 2,8 Ghz processor minimum aan te raden voor vlot te spelen.

DDR2 vs DDR3 geheugen, is toch een tamelijk grote variabele. Deze markt is nog volop in de groei en zal zeker niet gauw eindigen. DDR3 prijzen zijn aan het zakken en voor de nieuwere games zeker een groot pluspunt.

Qua grafische kaart, zonder twijfel een PCI-Express kaart. Maar dan is er nog de keuze tussen een ATI of een Nvidia. ATI staat garant voor mooie grafische beelden, Nvidia dan meer voor snelheid. ATI wordt moeilijk ondersteunt op linuxsystemen, voor eventuele mediacenter uitbreidingen. Nvidia had dan laatst weer een hele slechte DirectX 10 ondersteuning voor de Windows Vista gebruikers. Gebruiksvriendelijkheid moet ik toch het voordeel aan de Nvidia geven, ook al zeg ik het niet al te graag als een ATI gebruiker.

Bij het beeldscherm moet je vooral letten op de dpi (o.a. 3000:1 of 8000:1)(is de resolutie van het scherm, het aantal pixels per inch) en de reactiesnelheid. Ik zou persoonlijk toch niet hoger dan 5ms nemen.

Hoop dat je er wat duidelijker mee bent geworden. Je mag natuurlijk altijd nog een vraag terugposten.
 
tv of monitor?

Indien tv: waarom zoek je er niet 1 uit? Dan weet je wat je overhoud voor de pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan