Nieuwe PC: data overzetten naar nieuwe schijfen of schijf erbij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer nu even via mijn XP pc mijn vista pc te bereiken. Ik zie in Windows verkenner de optie: Microsoft Windows-netwerk. Daar zie ik Workgroup staan, van mijn Vista PC, vermoedelijk. Maar na een tijdje krijg ik de melding:

Workgroup is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met etc, etc.
Daaronder: De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.

Wat nu?
 
Nog even gepingt, nu van mijn vista naar mijn XP computer. Dat lukt gewoon. Ik heb daar de firewall ook uit staan.
Ik zie alleen nog niets in in de verkenner in vista. Waar moet ik kijken? Misschien kijk ik wel verkeerd.
 
Nog even gepingt, nu van mijn vista naar mijn XP computer. Dat lukt gewoon. Ik heb daar de firewall ook uit staan.
Ik zie alleen nog niets in in de verkenner in vista. Waar moet ik kijken? Misschien kijk ik wel verkeerd.

En je harde schijf heb je gedeeld? (dus op je XP machine)

Ik heb hier geen vista machine. Vanavond wil ik thuis wel kijken. Ik gebruik sharing bijna dagelijks: ideaal!
 
Ja ik heb die wizzard doorlopen en alles laten delen.
 
je moet in Vista naar
'netwerk' gaan. (ik heb een snelkoppeling op mijn bureablad)

En daar moet je sowieso je eigen (vista) computer zien. En als je een paar keer rechtermuis klikt en dan kiest voor 'verversen', dan moet op een gegeven moment de andere pc komen.


Op de XP pc moet je ook bij netwerkplaatsen (of hoe dat daar ook heet) kijken of daar je eigen (XP) pc staat, met daarin een snelkoppeling naar je eigen computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan