Nieuwe pc kopen of geheugen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raversburger

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
33
Dag mensen.

Ik heb een vraag over mijn ouders pc. Ik weet namelijk niet wat beste optie is voor hun pc. Extra geheugen kopen of een nieuwe computer.

De computer moet voldoen aan Internetten,word,downloaden en liefst dat allemaal wel beetje soepel te gelijk.
Na mijn weten is computer opzich wel oke alleen moet er meer geheugen in.

Hieronder wat informatie over de pc als jullie meer info nodig hebben dan kan ik dat uiteraard plaatsen

Moederbord:
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moederbordnaam Foxconn VIA PT890 Motherboard
Moederbord Chipset VIA PT890
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Micron 16HTF12864AY-53ED4 1 GB DDR2-533 DDR2 SDRAM (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM2: Micron 16HTF12864AY-53ED4 1 GB DDR2-533 DDR2 SDRAM (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type Award (07/20/07)


Processoreigenschappen:
Fabrikant Intel
Versie Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU
Externe Kloksnelheid 266 Mhz
Maximale Kloksnelheid 4000 Mhz
Actuele Kloksnelheid 2400 Mhz
Type Central Processor
Status Geactiveerd
Upgrade ZIF
Socket Aanduiding Socket 775

CPU snelheid:
CPU Klok 1596.6 MHz (origineel: 2400 MHz)
CPU Multiplier 6x
CPU FSB 266.1 MHz (origineel: 266 MHz)
Geheugenbus 266.1 MHz
DRAM:FSB verhouding 1:1
[ Cache / External Cache ]

Cache-eigenschappen:
Type Extern
Status Geactiveerd
Operationele modus Write-Back
Maximale Grootte 4096 KB
Geïnstalleerde Grootte 4096 KB
Ondersteund SRAM Type Synchronous
Actueel SRAM Type Synchronous
Socket Aanduiding Externe Cache
 
Voor de genoemde eisen is de PC snel zat extra geheugen (4GB totaal) zal wellicht een beetje helpen
de Q6600 is een prima huis tuin en keuken processor
dus zolang het bij word, internet, filmpjes en downloaden blijft is extra geheugen een goede optie

moet er ook bij zeggen dat als de pc niet goed software matig schoon word gehouden, de pc altijd traag zal zijn.
dus scan de pc eens op virussen cookies malware etc.
 
Laatst bewerkt:
Bij XP is die 2GB ruim voldoende, dan gaat je dit niet helpen. Bij Windows 7 is 4 GB wel een aanrader. Extra geheugen is financieel gezien vaak de enige nuttige upgrade.

En inderdaad wil een schone installatie ook nog wel eens flink wat snelheidswinst opleveren. Zeker als het al lang geleden (>2 jaar) dat dit gebeurd is
 
Super bedankt voor de reactie''s.

Als ik goed begrijp kan er dus ook maar maximaal 4 gb geheugen in:cool:.

Maar idd binnenkort opnieuw installeren. Dat wou ik sowieso al doen. Misschien dan ook maar windows xp instaleren maar die kan gewoon met een dual core over weg.

En als ik nieuw geheugen wil kopen. Waar moet ik op letten. Als dat paar tientjes kost of 100 euro kan dat ook nog wel. Doe ik dat meteen.
 
Moet ik dan ddr2 geheugen kopen en geen ddr3? en maakt het nog uit hoeveel mhz het moet zijn?

Hopelijk ben ik niet al te lastig. :(

MVG, Jorn
 
Oke DDR2 dus maar nog bepaalde MHZ ofzo. Zoals je ziet heb ik hier duidelijk geen kaas van gegeten. Zou iemand misschien paar voorbeelden kunnen laten zien?

MVG Jorn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan