Nieuwe PC maar wat moet er allemaal in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij dell betaal je ook een stukje voor het merk hé :rolleyes:
dat heb je met samengestelde pc's minder..
je kan natuurlijk ook op google'n op zelfgebouwde systemen..
en daar de comments lezen! mss vind je wel de ideale samenstelling voor jou!
suc6 :cool:
 
Brokenbones,

ik ben het niet helemaal met je eens, sterker nog, ik beweer het tegenovergestelde:
bij Dell betaal je m.i. juist minder omdat het een merk is. Probeer jij maar eens bij : Paradigit, Alternate, Norrod, verzin de webwinkels zelf maar................ een nagenoeg identieke configuratie samen te stellen als bij Dell (voor zover mogeljik) Ik denk dat je bij de w w w winkels altijd duurder uit bent.
 
bij dell betaal je ook een stukje voor het merk hé :rolleyes:
dat heb je met samengestelde pc's minder..
je kan natuurlijk ook op google'n op zelfgebouwde systemen..
en daar de comments lezen! mss vind je wel de ideale samenstelling voor jou!
suc6 :cool:

Wat een onzin, je betaald nooit voor het "merk", en ten tweede zit er tussen Dell en de eindgebruiker geen tussenhandel die er ook op wil verdienen, alhoewel ik geen merk PC zou kopen.
 
Brokenbones, wellicht nog ten overvloede:

als Dell een processor type inkoopt, (bijv. een Quad core ...??) dan doen zij dat met 500.000 tegelijk voor wereldwijde verkoop (ik noem maar even lukraak een getalletje)

Als een Nederlandse webwinkel dat type inkoopt, dan kopen zij er misschien 1000 (???)

Mag jij raden wie het minste betaald per eenheid...............

en dat werkt dan door het gehele computertje heen, fans, geheugen, voeding, etc. etc.
 
Oke ik ben erweer, sorry dat ik zolang niet verder ben gegaan met vragen en samenstellen etc. Vanwege toetsweek heb ik er niet naar gekeken.
Nu ben ik weer verder gegaan, en heb ik een paar nieuwe vragen:

1: Een voeding heeft een bepaalt watt wat heeft dat te betekenen staat op elk onderdeel een vermogen aan watt?
-Laat even weten hoe het precies zit. En hoeveel watt verantwoord is etc.

2. Bij een geheugen staat bijv 512 of 1024 mb, maar daarachter staat bij sommige bijv. 800MHz wat houd dat precies is de snelheid die je nodig bent voor dit geheugen?

3. Wat is het verschil met een geheugen en een notebook geheugen?

4. De hardware barebones tenminste daar ga ik vanuit. Wat is dit precies?

5. De kast om de pc heen, maakt het uit hoe groot die etc. is en maakt de prijs daarbij uit?(ik bedoel zijn er grote verschillen aan kwaliteit e.d.)

6. Bij de kasten(tower) staat achter een merk/soort no PSU wat houd dat in?
Verder ik koop mijn pc bij de pc shop waar ik altijd alles koop daar is de servers goed met garantie etc.

Vriendelijke groet,
sucre
 
Laatst bewerkt:
1. Voeding: erg simpel, vergelijk het maar met een koffiezetapparaat, als daar op staat 1000 watt, dan neemt dat ding 1000 watt op. Dus idd. de voeding moet vermogen kunnen leveren die gelijk is aan de som van het opgenomen vermogen van de ingebouwde apparaten. (Max. vermogen) Je kunt je voorstellen dat een videokaart niet altijd stressed aan het werk is, maar veelal ook op een half of kwart vermogen.

2. Eerste is de hoeveelheid geheugen dat beschikbaar is. Voor Windows XP is 1000 MB goed te doen, voor Vista zou ik sowieso 2000 MB nemen. Het getal daarachter geeft de snelheid aan waarop het geheugen draait. Momenteel is 800 Mhz vrij gangbaar, maar er worden ook al snellere geheugens verkocht. Houd bij aanschaf er wel rekening mee dat het moederbord de snelheid (>800) aan kan) Staat op de site van de moederbord fabrikant.

3. Geheugen met notebook -> geen verschil -> 1000 MB is 1000 MB en 800 MHZ = 800 MHZ

4. Barebones -> Anders

5. Behuizing : als jij meer dan 3 harde schijven, 2 optische stations, zware voeding, zware videokaart, een behoorlijke warmteproducerende processor en daarnaast nog een stuk of 2 warmteproducerende pci kaarten in je kast hebt zitten, is een kast met een goede airflow bevordelijk voor de temperaturen van je systeem. In computerland geldt: hoe koeler het systeem, hoe langer de levensduur en hoe stabieler het systeem presteert.

6. PSU -> PowerSupplyUnit Er zijn kasten met meegeleverde voeding en kasten zonder.
 
Laatst bewerkt:
Kijk voor de grap eens naar mijn systeem. (Is 2 maanden oud en compleet zelf samengesteld, niet zelf gebouwd maar dus wel alle componenten zelf samengesteld)
De voeding is misschien wat overkill, maar qua koeling processor zit ik thans op redelijk "ongelofelijke" waarden: moederbord 34 graden en de processor 18 graden.
 
Kijk voor de grap eens naar mijn systeem. (Is 2 maanden oud en compleet zelf samengesteld, niet zelf gebouwd maar dus wel alle componenten zelf samengesteld)
De voeding is misschien wat overkill, maar qua koeling processor zit ik thans op redelijk "ongelofelijke" waarden: moederbord 34 graden en de processor 18 graden.

jij zit lekker met je systeem;)
 
Je weet dan ook niet wat je ziet als je de processor koeler ziet. Het is een bak met daarin 2x 120 mm fans. Op de website van Alternate leek het een klein lief dingetje, in het echt is een monsterkoeling. (Vind ik niet erg, maar het ziet er niet uit)
 
Laatst bewerkt:
Sorry @Pasja, maar bij een voeding geven ze het totale AFgegeven vermogen, dus op alle voedingslijnen te leveren wattages opgeteld, wat vaak irrelevant is, maar toch.

Het ampèrage geeft een indicatie van het maximale verbruik van de voeding.
 
Sorry LP, ik ben bang dat het toch andersom is. Op elek. apparaten geven fabrikanten standaard het opgenomen vermogen weer, tenzij anders vermeld.

Klik
 
Dan hebben wij het over verschillende zaken.
Nogmaals: als iemand "tig" apparaten in zijn pc stopt en al die apparaten zouden samen een wattage (opgenomen vermogen) van 600 watt hebben (stressed), dan heb je toch echt een probleem als de voeding van dat systeem maar 400 watt kan leveren.

Ik schat in dat we hetzelfde bedoelen, maar dat ik in antwoord 1 wellicht het voedingswattage (idd. geleverde vermogen) anders had kunnen formuleren om misverstanden te voorkomen.

[edit] vandaar ook de kreet "tenzij anders vermeld" [end edit]
[edit2] stereoversterkers zijn ook een prima voorbeeld van "andersom" -> output van bijv. 2x200 [end edit2]
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat er weer leven is in mijn topic,

Ik lees vanzelf als jullie eruit zijn op mijn vraag hoe het zit met het watt.

ps. vergeet niet mijn andere vragen:)
 
Die heb ik om 15.46 uur alle 6 beantwoord ;) :D

Sucre: als je dit:

Als iemand "tig" apparaten in zijn pc stopt en al die apparaten zouden samen een wattage (opgenomen vermogen) van 600 watt hebben (stressed), dan heb je toch echt een probleem als de voeding van dat systeem maar 400 watt kan leveren.

in het achterhoofd houdt, kan er weinig mis gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben wij het over verschillende zaken.
Nogmaals: als iemand "tig" apparaten in zijn pc stopt en al die apparaten zouden samen een wattage (opgenomen vermogen) van 600 watt hebben (stressed), dan heb je toch echt een probleem als de voeding van dat systeem maar 400 watt kan leveren.

We hebben het over hetzelfde, en idd, dan heb je een probleem.

Het gaat toch om de aanduiding die gegeven wordt bij de specs voor de powersupply's?
Afgezekerd met 5AMP. dus is het opgenomen vermogen max. 1150 Watt en het afgegeven vermogen 500watt. lees ik net op een voeding.

Alle voedingen worden aangeboden met het wattage van het maximale afgegeven vermogen, alle andere apparaten worden geleverd met de aanduiding van het max. opgenomen vermogen.

Ik kan er niets anders van maken, nogmaals, lees die stickers eens op die voedingen.
MAX. OUTPUT POWER.
Maare, ik stop ermee, doe er je voordeel mee.
 
sorry mijn fout,

Ik ga nu weer verder ben morgen ook nog vrij dus komt weer goed uit.
 
Het is allemaal erg logish. Maar nog even een vraag.

Kingston DDR2 1024MB ValurRam 667 CL5 € 28,00
Kingston DDR2 2048MB ValueRam 667 CL5 € 103,00

2 dezelfde geheugens kunnen samen draaien in een pc toch? Tenminste dat heeft mn broer wel 2x 128 maar vanwaar het grote prijsverschil je kunt dan beter 2x 1000 kopen dan eenmaal 2000 of draait dat toch weer stabiler?
 
Ok, als het maar helder is geworden wat je wilde weten. Simpel is veelal het handigst ;) :D
 
Ik vermoed dat het prijsverschil veroorzaakt wordt door het zijn van een zogenaamde "kit". Dat duurdere geheugen bevat dan 2 identieke reepjes, zeg maar een soort van 1 ei....ge tweeling (hoe schrijf je dat in vredesnaam 1 ei ig... ;) :D )

Staat het woord "kit" niet vermeld bij dat duurdere geheugen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan