Nieuwe pc zonder hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldozerfx

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
14
Hallo,

Ik had een vraag ik ben van plan een nieuwe pc te kopen maar zonder harde schijf , omdat ik thuis nog een harde schijf heb liggen van mijn oude pc die een jaar oud is met windows 7 erop.

Alleen nu zegt de verkoper dat je je oude harde schijf niet in je nieuwe computer kan doen, want de software die erop staat is niet goed ofzo?

Dit is wat hij zegt; Als de schijf leeg is is dat mogelijk. Kost verder ook niks extra’s of zo .

Maar de schijf moet wel leeg zijn, anders kom je met stuurprogramma’s te zitten die niet bij de ingebouwde hardware horen

en start ie waarschijnlijk niet op. Of hij loopt vast.

Er moet dus wel een nieuwe installatie op.



Kan iemand mij helpen?

Mvg Niels
 
Laatst bewerkt:
Je verkoper heeft deels gelijk en ongelijk. Als je de HD in de computer gaat plaatsen en de computer gaat aanzetten en windows laten opstarten ga je tegen problemen aanlopen, omdat de hardware gegevens van het moederbord enz.... niet met elkaar overeenstemmen. Je kan wel op de HD windows opnieuw installeren, maar dan de computer wel laten opstarten met het windows installatieschijfje en de HD eerst formateren.
Ander vraagje. Op de HD waar windows 7 opstaat, komt die uit een computer met voorgeïnstalleerde windows of is het een aangekochte windows.
 
Laatst bewerkt:
Ik had er eerst vista op en had er windows 7 bijgekocht en die geinstalleerd.

En ik snap niet echt veel van wat je zegt met dat formateren enzo sorry kun je het mischien makkelijker uitleggen?

Mvg niels
 
Dus ik moet eerst de hele harde schijf leegmaken inclusief windows 7 opnieuw installeren maar dat kan niet meer had er maar 1 code bij gekregen
 
Nee ik kon kiezen tussen helemaal opnieuw win 7 erop zetten of upgraden ik heb helemaal nieuwe win 7 erop gezet.
 
Even het verhaal samenvatten.

-Wat de verkoper waarschijnlijk bedoeld is dat je technisch gezien je harde schijf wel over kunt zetten. Echter Windows zal niet zomaar werken en opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

-Grote vraag is wat voor soort Windows licentie voor Windows 7 gekocht is. Als dit een OEM (=Enkel stikker op je pc) is dan is het jammer en helaas en zul je ook nog een nieuwe Windows moeten kopen. Is het een FPP (Full Package Product = Doos uit winkel) dan kun je de licentie wel nog gebruiken.
 
Ja ik heb hem gewoon uit de winkel en op mn pc staat windows vista maar deze is gewoon uit de winkel(win7)

met licentiecode enzo.

mvg niels
 
Plakt de code van Vista met een stikker op je computer?
 
ja aan de zijkant maar de verkoper wil mijn schijf ook wel formateren en mijn windows 7 er gratis op zetten
 
ja aan de zijkant maar de verkoper wil mijn schijf ook wel formateren en mijn windows 7 er gratis op zetten

Dat is toch goed . Je kan ook altijd vragen om op een nieuwe HD windows te installeren en je oude bij te plaatsen als dataschijf.
Of als je jouw andere computer ook nog wil gebruiken, en je hebt windows7 uitgevoerd met behoud van instellingen , kun je terug naar Vista.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, over het hoofd gezien.

Nee ik kon kiezen tussen helemaal opnieuw win 7 erop zetten of upgraden ik heb helemaal nieuwe win 7 erop gezet.
Terug naar Vista zal dus niet meer gaan.
 
Leuk en lief allemaal, maar het zal niet gaan.

Feit dat je Vista stikker op de kast plakt betekent dat dit een OEM licentie is. Deze is gekoppeld aan de pc. Deze licentie is niet overdraagbaar naar de nieuwe pc. Daarmee is meteen ook de Windows 7 upgrade waardeloos geworden. Officieel moet je nu een nieuwe licentie kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan