Nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Hallo,

Ik wil een pc gaan maken die ik in de toekomst kan uitbreiden om te gamen, maar die dat op dit moment nog niet hoeft te kunnen.
http://tweakers.net/gallery/433785?wish_id=633584#tab:wenslijst

Hier is het lijstje tot zo ver.
Graag hoor ik wat jullie van dit lijstje vinden, en wat jullie anders zouden doen.
mijn max budget is 550. (een ssd heb ik zelf, verder geen hdd nodig)
 
Waarom 80 euro extra uitgeven aan 16GB geheugen? Is toch mooi 80 euro die je later in je videokaart kan stoppen en 8GB is voor de meesten vormen van gebruik meer dan voldoende.

Uitzonderingen is het draaien van (meerdere) virtual machines, kernel compiling en sommige vormen van videobewerking.
 
je moet een betere behuizing nemen met een betere airflow, want deze is niet zo goed
16 gb heb je inderdaad niet nodig 8 moet voldoende zijn tenzij je aan videobewerking gaat doen of iets dergelijks
en een andere koeler is ook niet nodig aangezien je niet gaat overclocken
je kan ook z'on 20,- op de voeding besparen en een xfx pro 550W bronze nemen is geen gold als de coolermaster, maar het is net als de coolermaster een goede voeding
 
De gekozen koeler is wel stiller dan een standaard koeler dus dat kan ook een overweging zijn.

De voeding is modulair en inderdaad een gold certificaat. Dat heeft ook redelijk wat waarde Als je veel games speelt verdien je het geld binnen een paar jaar terug. bovendien heb je dus minder kabels in je kast dat is ook altijd goed.
 
Op mijn huidige systeem met 8 gb ram loop ik wel eens tegen het limiet aan (vmwares idd) vandaar dat ik liever meteen 16 gb koop en dat in de toekomst niet hoef uit te breiden. Bedankt voor de tips over de kast, ik dacht dat hij goed genoeg was maar ik ga nu een andere zoeken.
 
Welke behuizing raden jullie mij aan ? het liefst geef ik aan een behuizing zo min mogelijk geld uit aangezien ik hem uit het zicht zet.
 
Persoonlijk vind ik de kleinere fractals wel leuk. Aan de andere kant hoeft de kast ook niet perfect te zijn. Zoveel vermogen ontwikkel je niet met moderne systemen.

mijn vrouw heeft een variant van deze: http://tweakers.net/pricewatch/320102/corsair-carbide-200r-closed.html

Niet de stilste (stock), maar verder redelijk compleet. Tenzij je er een AMD290 of NV790 in gaat zetten voldoen eigenlijk alle kasten wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan