Nieuwe record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
221
Waarschijnlijk een simpele vraag maar ik kom er niet echt uit. Ik heb een formulier dat gebaseerd is op een query. Dit formulier opent zich na een druk op een knop. Op dit formulier wil ik een nieuw produkt toevoegen. Maar mijn produkt bestaat uit een gedeelte uit de tabel Afmeting, een gedeelte uit de tabel Produkt, en moet ook nog worden aangevuld bij tabel Orderinformatie. Als ik dit formulier open laat ie de laatste gegevens zien van het produkt, maar ik kan geen nieuw invullen. Hoe kan ik een "leeg formulier" krijgen, zodat ik mijn gegevens in kan vullen?
 
Als je een nieuw produkt invoert, doe je dat in 1 tabel, niet in 3
Jouw werkwijze duidt erop dat je of je gegevensstruktuur niet goed hebt opgezet of niet weet hoe Access te gebruiken.
Als je een bestaande afmeting wilt toe voegen aan een produkt, doe je dat via een keuzelijst met daarin je afmetingen.
Afmeting kiezen en afmetingID opslaan in je produkt tabel.
Ik kan me niet voorstellen wat orderinformatie met produkten te maken heeft....

FESTER
 
Orderinformatie heeft in principe niets met mijn produkt te maken, maar als ik die daar toevoeg krijg ik het produkt meteen in mijn overzicht(zie bijlage) te zien. Hopelijk is het zo iets duidelijker.
 

Bijlagen

  • screenshot.JPG
    screenshot.JPG
    53,9 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Zurrik zei:
Orderinformatie heeft in principe niets met mijn produkt te maken, maar als ik die daar toevoeg krijg ik het produkt meteen in mijn overzicht(zie bijlage) te zien. Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Met andere woorden, je hebt je gegevensstruktuur opgebouwd vanuit overzichten.
Geen fijn plan, je vraagt om problemen.
Nogmaals, produkten sla je alleen op in je produkttabel, nergens anders.
No exception to that rule ;)

FESTER
 
ik denk dat ik het wel snap, hierbij mijn gegevensstructuur.
 

Bijlagen

  • gegevensstructuur.JPG
    gegevensstructuur.JPG
    97,5 KB · Weergaven: 53
ik denk dat ik het wel snap, hierbij mijn gegevensstructuur

Sorry maar ik denk dat je het nog niet helemaal snapt....
Eerdere opmerkingen heb ik gemaakt om je te helpen.
Of je die wilt oppikken of niet niet is aan jou.

FESTER
 
Ik wil zoveel mogelijk leren, daar zit ik voor hier. Doel je nu op die afmetingID? Het probleem is dat ik bijvoorbeeld een blokje kan hebben als produkt?: Dus lengte, breedte en hoogte nodig. Maar ik kan ook een pijp hebben en dan heb ik lengte, dikte en radius nodig. Op advies van Bartuls heb ik dus een aparte tabel gemaakt voor afmeting. Wat betreft de orderinformatie heb je zeker gelijk dat die niet bij produkt hoort. Maar ik wil graag in mijn formulier een overzicht per order hebben. Orderinformatie is mijn tussentabel waarin ik mijn produkten laat zien die bij een bepaalde order horen. Hopelijk wil je me bij volgende vragen nog verder proberen te helpen. Ik ben helaas pas enkele weken met access bezig en door schade en schande probeer ik wijs te worden(of zoiets).
 
Voeg ff een up to date versie van je toepassing bij, gewinzipt, in Access 2000 formaat.
Zal ik eea ff bekijken.

FESTER
 
Kan ik je die ook mailen, ingepakt is ie nog 740 kB. In ieder geval heel hartelijk dank dat je me wil helpen. Ik snap overigens wel dat andere er dan niks aan hebben, maar ik weet zo geen betere oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan