Nieuwe Setup zou alles werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompletePcNoob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
1
Hoi ,
Ik heb een nieuwe set-up en heb een beetje feedback nodig.


Case : Corsair Obsidian series 750D
Gpu : Msi N780 Lightning
HDD : WD Blue 1TB
Moederbord : Asus Z87-PLUS
SSD : Samsung 840 EVO basic 120Gb
Power Supply : Corsair RM series RM750
Muis : Razer Naga 2014
Toetsenbord : Razer blackwidow Ultimate 2013
Software : Windows 8.1
Monitor : ASUS VX238H
RAM : ADATA XPG V2 Series 8GB clocked@2400MHz
CPU Cooler : Cooler Master Hyper 212 EVO
Cooling : Corsair Air Series SP120 PMW x5
CPU : Intel Core I5 4670k

Waar kan ik verbeteren?
Zou alles werken met de huidige software Windows 8.1?
Zou alles in men Case gaan en ook met die N780 die zeer groot is?
Heb ik genoeg Watt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige puntje dat ik heb is je ram, ik weet niet of Adata een goed merk is. Daarom zou ik gaan voor iets van corsair, kingston, geil of crucial. Ook kun je beter 16 gb van 1600 mhz dan 8 van 2400 mhz nemen, want je gaat niks van die mhz merken in gebruik.
 
Hangt er vanaf wat user met de pc doet. Als het puur voor gamen is, dan heb je meer aan 8 giga RAM van 2400 Mhz, dan 16 giga van 1600 Mhz.
 
Case : Corsair Obsidian series 750D
Gpu : Msi N780 Lightning
HDD : WD Blue 1TB
Moederbord : Asus Z87-PLUS
SSD : Samsung 840 EVO basic 120Gb
Power Supply : Corsair RM series RM750
Muis : Razer Naga 2014
Toetsenbord : Razer blackwidow Ultimate 2013
Software : Windows 8.1
Monitor : ASUS VX238H
RAM : ADATA XPG V2 Series 8GB clocked@2400MHz
CPU Cooler : Cooler Master Hyper 212 EVO
Cooling : Corsair Air Series SP120 PMW x5
CPU : Intel Core I5 4670k

Waar kan ik verbeteren?
Zou alles werken met de huidige software Windows 8.1?
Zou alles in men Case gaan en ook met die N780 die zeer groot is?
Heb ik genoeg Watt?


even het volgende: De z87-plus van asus komt met 4 way optimization, een super tool om makkelijk een 90% optimale overclock te krijgen zonder zelf met settings te hoeven *****n(zoek even op youtube 4 way optimization op daar word precies uitgelegd hoe het werkt).

Ik raad je dus aan om Niet voor de 212 hyper te gaan maar voor een wat duurdere koeler, Denk aan corsair h100i , Be quiet dark rock pro 3 of noctua D14.
de overclock is heel anders als het vroeger was, tegenwoordig is alles adaptive wat inhoud dat je tijdens zware games handig gebruik kan maken van je overclock terwijl met lichte games hij de overclock niet zal benutten, dit is zeer goed voor de levensduur van de processor.
Ook zitten er een heel aantal veiligheids features in 4way optimization, zoals max 1.275 volt setting en daarnaast stopt het programma automatisch met pushen als hij merkt dat je cpu throttled tijdens het stresstesten, wat de asus 4way optimization ook doet.

Daarnaast wil ik even toevoegen dat je het beste kan gaan voor ram van 2133 omdat dit CL9 timings kan hebben, 2400 is altijd CL11.
hier merk je meer van dan het beetje extra mgz en zal je de beste prestaties geven.
Ook is 1600 een optie, Maar als je toch gaat voor z87 bord met 4670k om te overclocken, dan zou ik ook gewoon 2133 mgz geheugen pakken, het scheelt misschien 1 hele euro in prijs verschil.

8 GB geheugen is meer dan voldoende voor jou, 16 heb je echt niet nodig. Dat is alleen maar als je gebruik wil maken van ramdisk/ renderen.

HDD : WD Blue 1TB , Ik raad je aan te gaan voor een SSHD van seagate, dit is een HDD met 8GB flash (net als ssd's) waardoor deze een stuk sneller is dan de WD HDD's.

Ook zou ik niet gaan voor de samsung 120GB SSD omdat deze 520/410 leest schrijft, de corsair force 120gb ssd is ietsje duurder maar heeft 565/535 dus is veel sneller met schrijven. De samsung evo schijven van 240+ GB zijn beter dan de corsairs qua prijs/kwaliteit, de 120gb schijven zijn dit echter niet.

De Obsidian 750D wordt geleverd met drie casefans en biedt plaats aan vier extra casefans. De behuizing biedt plaats aan grafische kaarten met een lengte tot 450mm en CPU-koelers met een maximale hoogte tot 170mm en bevat een zijpaneel met een window. Dus ja Alles past zonder twijfel.

Wattage is prima in orde.

Daarnaast raad ik je aan om Razer nog eens te overwegen, Ik weet dat ze heel veel fans hebben maar dit is eigelijk niet terecht.
Razer heeft heel veel problemen met zijn toetsenborden muizen en headsets.

Toetsenborden hebben vaak last van software problemen of bepaalde toetsen die het niet of niet goed doen.
Muizen hebben vaak slechte kabels en lopen al snel een breuk op, daarnaast klikt de razer naga echt verrot(ik heb er zelf 3 gehad en gebruik er tot op de dag van vandaag nog 1 voor world of warcraft, maar ik heb een 2e muis erbij gekocht omdat het normaal gebruiken van windows en het spelen van welke andere game dan ook dat geen mmorpg is echt zwaar ***** was.)

Headsets hebben behoorlijk slechte drivers en heel veel complicaties, terwijl andere headsets dit niet hebben.

Daarnaast is razer DUUR. Cool uiterlijk maar dat is ook waar je 90% van de kosten voor betaalt.
Kwalitatief minderwaardig.

Mijn advies :
Toetsenbord : Corsair k70/k95, Logitech G710+, Roccat Ryos(mechanical) Al deze toetsen zijn mechanical gaan dus heel erg lang mee en zullen de beste resultaten boeken in games.
Muis: Er zijn zoveel opties, Logitech G600 als je hetzelfde aantal knoppen wil als de naga heeft, als dat je echter niet veel uitmaakt raad ik aan voor een willikeurige muis van logitech, Roccat, steelseries, Corsair, TT Esports of mad catz te gaan.

Wat betreft je vraag of alles werkt met windows 8.1, zonder twijfel.
 
Laatst bewerkt:
CM Storm QuickFire TK Blue

Ik heb dus de CM Storm QuickFire TK Blue aangeschaft.

Even wat info,

Merk CM Storm
Productnaam QuickFire TK Blue
Type apparaat Toetsenbord
Aansluiting USB
(gemiddeld € 82,79)
cm_storm_quickfire_tk_blue.jpg

Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
Alvast bedankt, dit is trouwens mij eersten post.
 
Hoi ,
Ik heb een nieuwe set-up en heb een beetje feedback nodig.


Case : Corsair Obsidian series 750D
Gpu : Msi N780 Lightning
HDD : WD Blue 1TB
Moederbord : Asus Z87-PLUS
SSD : Samsung 840 EVO basic 120Gb
Power Supply : Corsair RM series RM750
Muis : Razer Naga 2014
Toetsenbord : Razer blackwidow Ultimate 2013
Software : Windows 8.1
Monitor : ASUS VX238H
RAM : ADATA XPG V2 Series 8GB clocked@2400MHz
CPU Cooler : Cooler Master Hyper 212 EVO
Cooling : Corsair Air Series SP120 PMW x5
CPU : Intel Core I5 4670k

Waar kan ik verbeteren?
Zou alles werken met de huidige software Windows 8.1?
Zou alles in men Case gaan en ook met die N780 die zeer groot is?
Heb ik genoeg Watt?

Ik vind het wel een goeie setup. Zo alles bij elkaar. Staat denk wel goed ook. Niks verkeerds te merken en het kan ook niet aan je toetsenbord liggen, want die heb ik voorheen ook gehad. Is een fijn toetsenbord, ik heb hem alleen weggedaan omdat ik zin had in een nieuw toetsenbord.
Veel plezier met je setup! En het komt denk wel goed!
 
Laatst bewerkt:
Ja het werkt allemaal, je kan de voeding zelfs nog wat kleiner maken.
Let er wel op je dat je Moederbord standaard maar op 1600Mhz draaid, dus in de bios zou je moeten instellen dat je 2400Mhz OC wilt.

- Misschien zou je de voeding kunnen veranderen naar Deze (Gold certificated) Om zo preciezer de aantal volts in te stellen voor je ram en betere overclocks kan halen bij je CPU en GPU (Wattages instellen) Ook gaat de voeding efficienter met zijn stroom om, zodat je al gauw een paar tientjes op jaarbasis kan besparen bij je stroom rekening.
- Eventueel dit Moederbord waar je aanzienlijk betere overclocks kan halen en veel beter onboard geluidskwaliteit hebt. Ook zijn de Solid caps ect van veel betere kwaliteit, zodat je een langere levensduur van je systeem kan krijgen.
- CPU cooler zou ik deze pakken, die toch tot 2x je CPU beter koelt en je naaste componenten o.a je geheugen. (Als je het op 2400Mhz OC zet)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan