Niewe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ravencold

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
37
Hoi, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en heb al het een en ander samengesteld,
ik zou dus graag willen weten als alles wel compatibel is en wat er mis is aan sommige componenten,

6958 Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 16,95


Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC8500 1066MHz EPP CL5 (TWIN2X2048-8500C5D) 2 keer


Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)


MSI GeForce 8800 GT 1GB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GT-T2D1GE-OC) 1 keer


NZXT APO-001 Apollo (ATX, No PSU, Zilver Case)


OCZ StealthXStream OCZ600SXS-EU, 600W (ATX12V 2.2)


Asus P5K SE⁄EPU P35⁄ICH9 (PCIe, DDRII, Sata, Lan)


Samsung 750GB HD753LJ (SATA II, 32MB, 7200rpm) 1 keer


Samsung SHS203D⁄BEBE 20x (Dual-Layer, SATA, Zwart, DVD-brander)

bvd, Sjoerd
 
je kan beter een 2x2 gb kitje nemen zodat je later nog kan upgraden:D en ik zat dan te denken aan corsair pc8500 DHX DOMINATOR ( 2x2gb) dan ben je waarshcijnlijk nog goedkoper uit ook;) inclusief dominator air flow fan(s)

enneh oja je moet NIET de 1g versie van de 8800gt nemen die is namelijk langzamer vanwege de kleinere geheugenbus:eek: dus neem maar gewoon de 512 oc versie (nog goedkoper;))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou direct 8800GTX kopen bij de paradigit voor 200 euro ben je waarschijnlijk nog veel goedkoper uit ;) wel even op letten dat je dan een voeding nodig hebt met 2 pcie aansluitingen want de kaart ondersteund geen molex to pci converter kabels.
 
een 8800GTX !!! WT*!! waarom niet voor het zelfde geld een 9800gtx?? en die 8800gtx is niet heel veel snelelr als een GTS 512:eek:
 
Hoi, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en heb al het een en ander samengesteld,
ik zou dus graag willen weten als alles wel compatibel is en wat er mis is aan sommige componenten,

6958 Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 16,95


Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC8500 1066MHz EPP CL5 (TWIN2X2048-8500C5D) 2 keer


Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 2x3GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)


MSI GeForce 8800 GT 1GB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GT-T2D1GE-OC) 1 keer


NZXT APO-001 Apollo (ATX, No PSU, Zilver Case)


OCZ StealthXStream OCZ600SXS-EU, 600W (ATX12V 2.2)


Asus P5K SE⁄EPU P35⁄ICH9 (PCIe, DDRII, Sata, Lan)


Samsung 750GB HD753LJ (SATA II, 32MB, 7200rpm) 1 keer


Samsung SHS203D⁄BEBE 20x (Dual-Layer, SATA, Zwart, DVD-brander)

bvd, Sjoerd

licht er oom aan wat je er mee wilt doen
 
waarom al die alternatieven van neem dit en neem dat!!

daar vraagt de ts niet om!
en anders als je wel iets wilt aangeven dan zou je eerst kunnen wachten tot de ts weer reageert en aan hij/zij vragen of we alternatieven mogen geven
en wat ie ermee wilt gaan doen zodat je kunt zien of er alternatieven NODIG zijn
 
ik zou de voeding iets minder ruim nemen, volgesn mij kan dat met een 500 watt voedign ook wel,
en 3 gb intern heeft ook veel meerwaarde
 
Bedankt voor alle reacties,
ik wou de pc hoofdzakelijk gebruiken om wat zware games te spelen
games zoals: AC, Mass Effect, Crysis, Call of Duty 4 op de hogere settings
verder is de pc ook voor school en dergelijke.
 
Wat is je budget?
Assemblage nodig?
Winkelkeuze, nog een voorkeur?
Besturingssysteem nodig? (Vista/XP, of heb je deze al)
 
Budget is 900-1050 euro (alleen de kast + componenten)
Ik wil er hoofdzakelijk mee gamen,
de processor en geheugen staat vast (tenzij snellere voor lagere prijs)
Ik heb een Windows Vista Ultimate licentie gedeeldt met 3 collega's
en ben van plan om met een kennis van mij de pc te assembleren,
(*Componenten van www.cool-prices.nl <= heeft mij de laatste keer goed voldaan.
 
Oke.

CoolPrices levert zeker goede service, heb er zelf ook ervaring mee, maar ze zijn zeker niet de goedkoopste.

Daarom zou ik als ik jou was naar Azerty gaan, lagere prijzen en tevens een top service.
De desbetreffende kennis heeft neem ik aan verstand van het computerhardware.

Ik kom zelf bij Azerty op dit uit:




Eventueel kun je 2x de Samsung 640GB schijf nemen en ze in RAID0 zetten, hierdoor zal alles rapper gaan. De 640GB versie van de Samsung Spinpoint F1 is tevens ook sneller als de 750GB variant.
4GB (2x2GB kit) PC8500 geheugen, zo kun je eventueel later nog uitbreiden.

Verder ben ik gegaan voor een dik 780i sli moederbord welke 3 PCIex16 2.0 sloten heeft dus je kan later er nog een 9800GTX bijzetten of een kaart kopen uit de nieuwste generatie (PCIe 2.0 sloten).
In plaats van de door jou gekozen 8800GT ben ik voor een 9800GTX gegaan welke de 8800GT een stuk achter zich laat.


Ik neem dus aan dat jij zelf de NZXT Apollo een mooie kast vindt, hij bied verder ook een goede airflow dus ik heb er niks op aan te merken, wat ook een mooie kast is is de Cooler Master CM690.
Ik heb de voeding veranderd in een modulaire voeding, dit heeft zo z'n voordelen.

De E8400 is inderdaad een goede keuze dus die verander ik niet.
Wel heb ik de CPU-koeler verander voor een betere en stillere koeler.
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt Raoul, ik zal er nog eens diep over na denken ik heb een paar vraagjes,

Wat is er beter aan die voeding ?

is die videokaart echt zoveel beter ?

het Mobo is wel licht wat duur is er geen andere socket 775 (atx compatible) variant ?
 
De voeding is modulair, waardoor je overbodige kabels los kan koppelen, minder rotzooi in de kast en een betere airflow omdat er geen belemmering van kabels is.

De videokaart is een stuk beter als de 8800GT.

Mobo kan je eventueel veranderen in een Asus P5N-D, kan je alleen geen tweede 9800GTX plaatsen aangezien dan de sata aansluitingen onbruikbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan