No connections available

Status
Niet open voor verdere reacties.

quintoo

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Berichten
480
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe wifi kaart aangeschaft. Alle drivers keurig geinstalleerd, kaart word herkent in apparaatbeheer, drivers zijn up-to-date. Maar ik krijg de melding "No connections available". Ik heb ook al andere pcie slot geprobeerd. Alle drivers verwijderd kaart verwijderd. Maar hij doet het nogsteeds niet. Enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik mn pc uit t raam gooi? :p (opnieuw installeer dus)

Alvast bedankt

Gr robert
 
In apparatenbeheer geen foutmeldingen.
Drivers zijn dus ok.

Maar heb je wel een draadloos modem, zodat je draadloos het Internet op kan?

Ook geen antenne die je aanmoeten sluiten op dit kaartje?
 
Drivers lijken oke, echter denk ik toch dat het hier wel mee te maken heeft.
Er zitten 3 antennes aan de achterkant van het netwerkkaartje.
Het gaat overigens om deze : http://tweakers.net/pricewatch/306459/tp-link-tl-wdn4800.html
Andere pc's/telefoons kunnen wel gebruik maken van het netwerk. En ik deze pc krijg ik ook gewoon verbonden met het LAN.
Tuurlijk heb ik een draadloos modem. Maar ik zie ook geen netwerken van buren oid. Zie gewoon helemaal geen nieuwe netwerken. Ik heb met deze pc wel wifi gehad alleen dus na het vervangen van een nieuw kaartje zie ik niks meer.
 
In de Review over deze kaart zie je dat de bijgeleverde drivers van deze persoon ook niet werkten.

Kijk eens bij de fabrikant of er geen nieuwere zijn.

Welk besturingssysteem?
Welke versie heb je? v1 of v2.

Wat er zijn nog al wat stuurprogramma's voor de beide versies.
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook al gedaan, nieuwste drivers van de fabrikant dr opgezet. Werkte ook niet.
 
Heb je naar de versies gekeken? V1 of v2?

( link weggehaald).
 
Laatst bewerkt:
Wat is het beveiligingstype van het modem?
Kan je een ander proberen?

Behalve stuurprogramma heeft dit kaartje ook een firmwareversie.
Is dat de nieuwste?

Niet zelf bijwerken i.v.m. garantie!!!!

Die easy setup assistant ook geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan het modem, als ik op mijn andere pc/laptop/telefoon kijk zie ik een X aantal aan modems / wifi verbindingen van de buren etc. Als het specifiek aan mijn modem zou liggen zouden er dus wel netwerken tussen horen staan.
Firmware kan ik indd nog wel even naar kijken.
 
Wel een wisselwerking dus dit modem en deze wirelesskaart.

Je ziet ook geen andere netwerken ( buren), dus ook geen kwestie van macbeveiliging.
 
Die heb ik al zon +- 6keer geinstalleerd + verwijderd etc. Dus dat helpt ook niet helaas
 
Klik op Configuratiescherm → Netwerkstatus- en taken weergeven.
Kijk of Netwerkdetectie is ingeschakeld.
network-discovery.png
 
Beide nagelopen, en allebei stond het zoals het hoort.
Ik heb nu even tijdelijk mijn oude wifi kaartje gehaald, alleen deze voldoet niet meer aan mijn eisen vandaan de nieuwe aankoop.
Ik ga even proberen om een mail te sturen naar TP-LINK en kijken of zei enig idee hebben waarom de drivers niet juist werken.
Als iemand nog tips heeft, ik hou mij aanbevolen.
 
Het is belangrijk een juiste 32- of 64bits driver te installeren afhankelijk van jouw 32- of 64bits OS. Hier kun je er meer over vinden.

(Hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is.(Scroll naar onderen))
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het mee denken, maar ik had hier natuurlijk al naar gekeken.
De 64bit variant geinstalleerd (Zoals mijn pc ook is), maar tevergeefs.

Ik heb het bedrijf TP-LINK ook gemaild met mijn probleem en hopelijk dat ze hier snel op reageren.
Zodra ik mail heb en het lost mijn probleem op zal ik het hier ook even neergooien wat het nou uiteindelijk was.
 
Update: Hij werkt!
TP-LINK had mij gemaild met instellingen om oude drivers te verwijderen en dan alles weer opnieuw te installeren, dit heb ik eerst geprobeerd maar dat werkte weer niet.
Nou was mijn pc al half toe aan een schone installatie, dus dacht ik dat dit de perfecte timing er voor was.
Windows opnieuw geïnstalleerd toen de drivers geïnstalleerd en toen werkte hij in 1x ;)
Geen idee wat het probleem nou uiteindelijk heeft veroorzaakt maar gelukkig werkt mijn kaartje nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan