noordenwind 2007......

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Berichten
99
Hallo,

Voor ons winkel maak ik al enkele jaren gebruik van access. Dit is een heel klein bestandje dat iemand ooit eens voor mij heeft gemaakt maar waarin alles nog manueel moet worden ingevoerd.

Wegens de uitbreiding van mijn diensten ben ik nu op zoek naar iets die wat beter werkt en die ook meer geautomatiseerd is.

Nu heb ik even gekeken op noordenwind 2007 wat daar zowat de toepassingen zijn.

Alles ziet er daar nogal overzichtelijk en groots uit.

Nu heb ik enkele vraagjes en hoop dan ook hier de oplossing te vinden.


Kan ik ergens dit betand vinden (noordenwind 2007) zonder voorgemaakte inhoud.
Is er een mogelijkheid om enkele bestanden te wissen en of aan te passen.
Kunnen er ook andere bestanden aan toegevoegd worden.



Alvast bedankt voor de hulp.

Ps zelf ken ik niets van het programeren of linken van bestanden dus mocht u wat informatie geven of willen delen, wees dan niet te hard voor mij als ik het niet onmiddellijk begrjp.:thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Voor ons winkel maak ik al enkele jaren gebruik van access. Dit is een heel klein bestandje dat iemand ooit eens voor mij heeft gemaakt maar waarin alles nog manueel moet worden ingevoerd.

Wegens de uitbreiding van mijn diensten ben ik nu op zoek naar iets die wat beter werkt en die ook meer geautomatiseerd is.

Nu heb ik even gekeken op noordenwind 2007 wat daar zowat de toepassingen zijn.

Alles ziet er daar nogal overzichtelijk en groots uit.

Nu heb ik enkele vraagjes en hoop dan ook hier de oplossing te vinden.


Kan ik ergens dit betand vinden (noordenwind 2007) zonder voorgemaakte inhoud.
Is er een mogelijkheid om enkele bestanden te wissen en of aan te passen.
Kunnen er ook andere bestanden aan toegevoegd worden.



Alvast bedankt voor de hulp.

Ps zelf ken ik niets van het programeren of linken van bestanden dus mocht u wat informatie geven of willen delen, wees dan niet te hard voor mij als ik het niet onmiddellijk begrjp.:thumb::thumb:

Hier downloaden.http://office.microsoft.com/nl-nl/t...egoryID=CT101428651043&assetid=TC012289971043

Ik zou zeggen installeren en ga ermee aan de slag. Baat het niet, schaadt het niet.
Zorg wel voor een backup van je bestaande bestanden
Suc6:)
 
De reden dat je de foutmeldingen krijgt, is omdat je de tabellen 'van onderen' leeg moet maken. Omdat er allerlei relaties liggen tussen de tabellen, kun je bijvoorbeeld niet zomaar een persoon of een bedrijf verwijderen, want een bedrijf kan orders hebben besteld.
Je kunt dit gedeeltelijk oplossen door de Relaties te bekijken in de database, en de optie <Gerelateerde records trapsgewijs verwijderen> bij de verschillende relaties aan te zetten, dan kun je wel vanuit elke tabel records verwijderen.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan