notepad++ zoeken en vervangen "stuk"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
189
Hallo,

ik gebruik notepad++ om acties uit te voeren die veel herhaald moeten worden. Dat ging een tijd goed met zoeken en vervangen, stukje zoeken en vervangen door nieuwe stukje in alle geopende bestanden.

Nu wil ik net weer beginnen en selecteer ik 3 regels ==> ctrl+f dan tabblab vervangen en vervolgens wil ik de nieuwe regels plakken maar hij pakt alleen de eerste (korte) regel.

Dit was eerder niet zo en werkte dit perfect, kan dit een instelling zijn?

Ik heb ook nog expression web 3 maar die zoek functie werkt helemaal niet want die herkent de zoekopdracht ineens niet meer in een ander geopend bestand terwijl die er toch echt wel in staan.

Iemand hier ervaring mee?

Groeten Merijn
 
Ik neem aan dat de situatie nog hetzelfde is?
 
Nu wil ik net weer beginnen en selecteer ik 3 regels ==> ctrl+f dan tabblab vervangen en vervolgens wil ik de nieuwe regels plakken maar hij pakt alleen de eerste (korte) regel.

Ik begrijp de werkwijze niet echt.
Je selecteert wat moet vervangen worden. Normaal krjjg je dan ook leeg tekstvak te zien : vervangen door. Daar typ je de nieuwe tekst en moet er niets geplakt worden.

Niet volledig zeker maar hier twijfel ik over : 3 regels
Volgens mij kun je geen 3 regels tegelijkertijd vervangen in notepad ++. In kladblok daar lukt het wel omdat kladblok geen gebruik maakt van regelnummering.
 
Laatst bewerkt:
Heb notepad++ zelf eens geïnstalleerd en geprobeerd en hier lukt dat dus ook niet. 3 regels selecteren , tekst aanpassen.
Enkel de tekst in de eerste regel werd aangepast , de twee volgende regels werd niets gewijzigd in de tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan