nummering behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pancamo

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Berichten
84
hallo, ik heb een word document, waar ik 30 regels heb die genummerd zijn. nu wil ik die 30 regels op alfabetische volgorde maar wel de nummering behouden.(dus dat elke regel wel zijn eigen nummer houdt) hoe krijg je dat voor elkaar
 
Ik doe het via excel.
Selecteer de tekst en kopieer deze in excel. Daar kolom selecteren -> Data -> Sorteren -> op kolom A.
Tekst selecteren in Excel -> Word tekst selecteren die vervangen moet worden -> Plakken
Dan krijg je rechts onder die tekst ket sysmbool voor plakopties -> daarop klikken en kiezen voor Alleen tekst behouden.
 
Geplaatst door Pancamo
(dus dat elke regel wel zijn eigen nummer houdt)

Hai, :D

Dit is een beetje lastig interperteren voor mij!

Je hebt dus bijvoorbeeld het Woord aap en daar staat nu een 3 voor? (en aap staat op regel 3)
Als je gaat sorteren en je gebruikt nu autonummering zal Aap op 1 komen te staan en ook dit nummer krijgen!

De vraag is dus:
* Wat voor nummering heb je nu? (auto of handmatig ingeklopt)
* Moet het huidige nummer met de huidige regel mee-verhuizen?

Experimenteer alvast even met:
* Tekst selecteren en kies:
* Tabel/sorteren.

See Yah! :thumb:
 
ik wil gewoon 2 versies van een soort inhoudsopgave maken. ik heb nu een een inhoudsopgave die wordt gerangschikt op nummer, en nu wil ik er een die wordt gerangschikt op naam. ik zal het in het kort even proberen te laten zien.
1 jan
2 piet
3 klaas

moet dan worden

1 jan
3 klaas
2 piet
 
Hai, :D

Is dit een echte inhoudsopgave?
Gemaakt via het menu invoegen/verwijzing/inhoudsopgave?

Als dat zo is dan gaat dat niet simpel opgelost worden! (of te wel kun je beter aan het knippen en plakken slaan)

Als zo'n Inhoudsopgave geupdate wordt ben je natuurlijk alles weer kwijt. (of je moet de link verbreken)

See Yah! :thumb:
 
nee het is niet gemaakt via dat menu. maar gewoon zelf gemaakt.:eek:
 
Heb je na die nummering een TAB of een spatie gebruikt.

Als je gebruik hebt gemaakt van Tabs is het vrij simpel.

Indien een spatie, wordt er bij de namen ook gebruik gemaakt van spaties?
 
Dat bedoelde ik idd met simpele oplossing bij tabs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan