• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

object onzichtbaar maken met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphnag

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
66
hallo,

ik heb in een blad, 3 Keuzerondjes en deze moeten onzichtbaar worden als ik Selectievakje 21 uitvink.

Selectievakje 21 zet in cel J4 onwaar als het uitstaat gevinkt.

ik heb de volgende code in VB staan
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Range("j3") = 1 Then
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 3").Visible = False
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = False
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 5").Visible = False
            Else
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 3").Visible = True
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = True
        ActiveSheet.Shapes("Option Button 5").Visible = True
    End If
End Sub

nu hen ik geprobeerd het Selectievakje 21 gelijk in j3 te laten invullen en dan om de 1 te vervangen door onwaar en False in de code, maar dat werkte niet.
wel als ik het in j3 type maar niet als Selectievakje 21 het er in zet.

Als ik dan j3 een 1 zet werkt het maar als ik in j3 een als() functie zet die een 1 of "1"weergeeft als er onwaar staat werkt het niet.

Hoe kan ik dit oplossen en om het mij te laten begrijpen waarom is er een verschil tussen een 1 in type en een een formule die een 1 neer zet?

Alvast bedankt
 
Vaak zal het liggen aan of 1 als numeriek of als tekst gezien wordt. Als je even een voorbeeldje plaatst wordt je vast beter geholpen.
 
Code:
Sub M_snb()
   For j = 3 To 5
     Sheet1.OptionButtons(j).Visible = sheet1.checkbox(21)
   Next
End Sub
 
De code krijg ik niet aan het werken, ik heb een voorbeeld van de pagina gemaakt waar de knoppen in staan.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Ik heb de code`s er uit gehaald omdat ze niet werkten.

Het is de bedoeling dat als ik het vinkje bij "aangepaste cadeaubon" weghaal dat de 3 bolletjes in het vierkant "locatie tekst" samen met het vierkant verdwijnen.
 
zie de bijlage
 

Bijlagen

  • __vinkvak en rondjes snb.xlsm
    26,7 KB · Weergaven: 29
snd ik waardeer je moeite, bedankt.

Ik heb nog even zitten prutsen om het aan het werken te krijgen maar dat ik aan het vink vakje de macro had toegewezen deed hij het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan