• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Obv celwaarde rijen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sambal87

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2017
Berichten
10
Goedemorgen allemaal,

Voor werk ben ik bezig met het maken van een kostenbegroting voor een opleiding die uit meerdere modules kan bestaan.

Nu wil ik graag een knop hebben die ervoor zorgt dat er een module wordt toegevoegd in de berekening.
Ik heb al wat zoek werk gedaan alleen kom ik er toch niet uit. Hopelijk kan iemand mij aan de juiste VBA helpen?

Wat moet de VBA doen:
- Zoeken in kolom A van tabblad ‘Voorcalculatie’ naar: BIJ MEERDERE MODULES: Gebruik knop "Module toevoegen"
- 1 rij boven: BIJ MEERDERE MODULES: Gebruik knop "Module toevoegen" rijen invoegen die in tabblad ‘Hulpblad’ staan rijen 22:29

Het bestandje heb ik als bijlage toegevoegd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bij voorbaat dank.


Vriendelijke groet Robin
Bekijk bijlage Format Kostenbegroting SB.xlsm
 
Probeer het eens met deze code

Code:
Sub InsertModule5()
    Range("A7:A700").Find(What:="BIJ MEERDERE MODULES: Gebruik knop ""Module toevoegen""").Activate
    ActiveCell.Offset(-1).EntireRow.Insert , CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    Sheets("Hulpblad").Range("A22:I28").Copy
    ActiveCell.Insert Shift:=xlDown
End Sub
 
iets kortere code met zelfde resultaat

Code:
Sub InsertModule5()
    Range("A7:A700").Find(What:="BIJ MEERDERE MODULES: Gebruik knop ""Module toevoegen""").Activate
    Sheets("Hulpblad").Range("A22:I29").Copy
    ActiveCell.Insert Shift:=xlDown
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan