Offerte aangeboden gekregen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutterr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
31
Heb de volgende offerte aangeboden gekregen voor 586-' incl verzendkosten.
Is dit de moeite waard? Zelf heb ik al een videokaart.


Giby GA-h77-DS3h
LG GH24NS 24xSA bk B
Sharkoon T9 economy
Coolmas GX550 550W ATX 23
Int Core i5-2500k
WD 1TB WD10EALX blue SA3
D3 8GB 1066-777 K2 KVR
 
Klinkt meer als een winkel prijs, kan het mis hebben maar het scheelt niet veel volgens mij.
 
Heb je daar ook een link van? :) Een systeem dat vergelijkbaar is en onder de 600 valt?
 
Op te merken valt dat ik zelf niet kan bouwen, en dat dit inclusief embalage kosten is.
 
de site van Azerty geeft, met dezelfde componenten, deze prijs aan: 523,95, excl. assemblage ...
 
Dus dat zijn alleen de componenten? Dan vind ik dat ik kwa prijs incl verzendkosten wel prima zit toch?
 
Ik ga er twee Sapphire Hd 7770 OC 1GBs inzetten en ermee gamen ^^ moet toch lukken.. ?
 
eh nee niet echt dat moederbord heeft 1 pcie 16 slot dat op x16 werkt en 1 slot dat op x4 werkt
dit betekent automatisch dat beide graka's op x4x4 gaan werken dat word een bottleneck voor die kaartjes

wil je zonder bottleneck je kaartjes in CF zetten dan heb je wel minimaal x8x8 nodig
ander moederbord dus..

verder is je processor een sandy bridge processor dit betekent dat je moederbord geen gebruik kan maken van de pcie 3.0 versnelling
en je kaartjes dus in pcie 2.0 gaan draaien dit word met die x4x4 een bottleneck
 
Laatst bewerkt:
alternate heeft me namelijk niet voor dit gevaar gewaarschuwd toen ik vroeg of het af te raden was twee videokaarten met dit systeem te draaien..
 
het kan wel maar het zal niet optimaal werken ik raad een ander moederbord aan!

je hebt dan zoiets nodig klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Aan wat voor prestatie verlies zit ik dan te denken?

Door mijn aanhoudende insomnia heb ik maar eens flink lopen googlen. Het verwachte prestatie verlies is theoretisch inderdaad aanwezig, maar schijnt in de praktijk bijna geen prestatie verlies opleveren. Althans, naar ik heb gelezen!

(bron http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling ) Dit is echter wel een andere videokaart en snap het technische verhaal erachter natuurlijk als totale noob! Misschien kan je me hiermee helpen :) ?

oh en http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2235636 :)


Verhaal erachter is dat door PCi-2.0 Het andere kaartje toch effectief kan blijven draaien. Je schijnt zon 5% prestatie verlies te leiden. De problemen waren vooral aanwezig bij PCI-e 1.0. Je zou het goed voelen bij de wat dikke videokaarten eod. Maar ik ben een blije budget gamer :)


anyway, heb wel gehoord gegevens aan je advies. Ben gegaan voor de Asus P8Z77-M !
 
Laatst bewerkt:
@ Woutterr,

Ik heb je berichten samengevoegd. In plaats van een nieuwe reactie te plaatsen kun je knop bericht aanpassen gebruiken en extra informatie bijvoegen. Er heeft namelijk nog niemand gereageerd tussen die berichten.
 
Nou ben ik niet zo van het crossfire gebeuren maar had ergens een artikel gevonden over dat x4x4 toch wel ruim 20% prestatie verlies kan leiden
helaas ben ik dat onderzoek kwijt en kan het niet terug vinden
 
Dat was volgens het artikel het geval bij de oude PCI-E 1 slots! Anyway, Heb een MOBO erbij gedaan met wel gewoon 2x PCI-e 16x slots! De Asus P8Z77-M moet het goed doen met de sandy bridge processor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan