Office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

voedoe

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
8
Goedemorgen,
momenteel hebben wij office 2003 in gebruik. Omdat deze door Microsoft niet meer wordt ondersteund sinds april 2014, is mijn oog gevallen op office 365 Home. Het voordeel hiervan is dat dit op 5 verschillende pc's te gebruiken is(gezin bestaat uit 4 personen met elke een eigen pc/laptop). De kosten zijn €99,-. Wat ik begrijp dat dit incl. een jaarabonnement is.

En hier heb ik een aantal vragen hierover wat ik niet terug kan vinden op het net. Als het jaar verstreken is, moet ik dan weer €99,-(of meer) op jaarbasis uitgeven, anders geen updates en geen toegang meer op de cloud?

Alvast bedankt.
 
Office 365 = Office 2013, maar dan een webversie. Het is alleen in abonnementsvorm te krijgen, en voor € 99,- per jaar mag je dan gebruik maken van het pakket. Je betaalt dus niet meer eenmalig voor een pakket, maar elk jaar een bedrag. Daarvoor mag je dan met 5 personen werken, heb je een behoorlijke webopslagruimte in de cloud en kun je Office ook vrij volledig op je tablet gebruiken. Microsoft heeft sinds kort prima apps voor Word, PowerPoint en Excel voor de iPad. Een 'gewone' Office gebruiker kan die ook wel gebruiken op de iPad, maar alleen om documenten te lezen. Met Office 365 kun je ook bewerken. Dus je krijgt er wel functionaliteit bij voor je centen :).
 
Maar is het niet zo dat Office 365 alleen maar werkt wanneer je verbonden bent met het internet? Dus offline werken zit er niet in?
 
Inderdaad. Een keer per maand online zijn. Dus de vraagsteller zal nu dit alles wel lezen en zijn plan trekken Ik moet wel zeggen dat het een vreemde constructie is. In ieder geval allemaal bedankt van mijn kant, voor het meedenken met dit boompje.
 
Denk eens aan het vrije open source Libre Office.
https://nl.libreoffice.org/
Als je geen echt speciale zaken doet met Office... voldoet dit complete pakket in >99.9% van de gevallen....
Die mag je op net zoveel systemen installeren als je wilt... en kan prima met de meeste office bestanden overweg. Zeker die van gewone gebruikers, die relatief simpele Word, Excel en Powerpoint bestanden gebruiken.
 
Goedenavond,
het heeft even geduurd, maar het is Libreoffice.org geworden. Het is belachelijk dat je elk jaar een €100,-moet betalen voor 365. Nu nog een goede vervanger voor Outlook en we zijn weer bij.

Alvast bedankt iedereen die gereageerd heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan