• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onderzoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

bliep123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2015
Berichten
3
Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar heb al veel hulp gehad door andere vragen die zijn gesteld!

Maar nu heb ik een vraag die ik nergens op het internet beantwoord kan krijgen.

Ik zal het uitleggen. Ik help mee in het ziekenhuis met een onderzoek bij transplant patienten.
Deze patienten hebben een test gedaan met de uitslag: Positive of Negative. Eenmaal positive blijft positive.

Nu worden deze patienten vaker getest, echter moet ik alleen de eerste waarde hebben van de dag dat de patient positief is geworden na transplantatie.

Ik zoek dus eigenlijk naar een functie die zoekt naar de gehele kolom van 1 patientnummer en als hij deze vind, uit deze kolom de minimale waarden van positief worden na transplantatie pakt.

pt nr datum Tx datum test Uitslag Positive_postTx

1XXXXX 28-12-XXXX 19-11-XXXX Negatief
1XXXXX 28-12-XXXX 31-12-XXXX Positief 3
1XXXXX 28-12-XXXX 16-4-XXXX Positief 110
1XXXXX 28-12-XXXX 6-1-XXXX Positief 375
1XXXXX 28-12-XXXX 28-12-XXXX Positief 731
1XXXXX 28-12-XXXX 29-12-XXXX Positief 1097
1XXXXX 28-12-XXXX 12-12-XXXX Positief 1811
2XXXXX 30-12-XXXX 2-8-XXXX Negatief
2XXXXX 30-12-XXXX 21-11-XXXX Negatief
2XXXXX 30-12-XXXX 20-2-XXXX Negatief

Ik hoop dat ik hiermee mijn vraag duidelijk voldoende heb uitgelegd.
 
Kan je eens een voorbeeldbestandje plaatsen (zonder gevoelige informatie).
 
Hierbij een oplossing met een hulpkolom;
zie gele cellen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bliep123( plongkse).xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 36
Oke dit werkt al mooi,

Echter heb ik de zoekwaarde en de tabelmatrix aan mijn bestand aangepast en opeens gaat hij automatisch naar de ´waarde-indien-fout´ oftewel "".
Enig idee hoe dit kan? Ik heb bij meerdere patienten al gecheckt of de 2 waarden te vinden zijn, maar toch geeft hij "".

AAAAAH, ik zie nu dat je een nieuwe tabel heb ingevoegd met patient nummer en uitslag! Dat heb ik nu ook gedaan en dan werkt het idd.

Haha het werkt gewoon! Hartstikke bedankt
 
Laatst bewerkt:
Staat er ergens en spatie te veel?
staan de $ tekens in de matrix?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan