Onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
779
Hallo,
Ik heb een nieuwere laptop met Win11 en een oudere met Win10.
Daarmee kan ik de cloud Drive bestanden van mijn account prima bewerken.

Op zowel de ene als de andere laptop is MS Onedrive vóór-geinstalleerd (onderdeel van Windows) en ik zou voor beide laptops voor hetzelfde account graag ook dezelfde personal cloud gebruiken.
Echter zijn deze verschillend; om te beginnen de naam: voor de nieuwe: '<mijn usernaam> - personal' en voor de oudere: 'Onedrive personal'.
Ook de bestanden zijn verschillend.
Heeft iemand een idee??
 
Je kunt de bestanden zowel op het Win10 als Win11 systeem bewerken, maar als je ze bij de een bewerkt .... ziet het dan op het andere systeem dat bestand er anders uit?
Want je schijft:
Ook de bestanden zijn verschillend.
Wat bedoel je nu exact met die opmerking.
Mss kun je met voorbeelden of een screenshot waar ook de wijzigingsdatum en de grootte van die bestanden zichtbaar zijn voor beide systemen van hetzelfde Onedrive account naast elkaar laten zien .
 
Dus beide laptops zijn aangemeld bij hetzelfde OneDrive-account?
 
Hallo, zie screenprints van zowel w10 als w11

@Senso klopt; mij lijkt, dat het cloud-account behoort te worden gesynchroniseerd met beide laptops; ik zie iid synchronisatie in het systeemvak-onedrive-pictogram van w11, maar niet in dat van W10.
 

Bijlagen

  • Schermopname W11.png
    Schermopname W11.png
    226,2 KB · Weergaven: 19
  • Schermopname W10.png
    Schermopname W10.png
    194,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
zichtbaar zijn voor beide systemen van hetzelfde Onedrive account naast elkaar laten zien .
als er niet goed gesynct wordt dan is het logisch dat edr verschillen zijn.,

@chrisd1:
ik zie iid synchronisatie in het systeemvak-onedrive-pictogram van w11, maar niet in dat van W10.
Daar had je dus al naar gekeken?
Leek me dan wel handig om het in de topic start te vermelden, dan hoeven wij minder te vissen in troebel water?
Of zat het anders in elkaar, dat lezen we dan graag van jou.
 
Klopt; zie bijlage, waarin 'de bestanden zijn gesynchroniseerd'.
Toch lijkt W10 niet te synchroniseren.
onedrive.live.com -blijkbaar de cloud- is op beide laptops gelijk aan de bestanden op win11.
 

Bijlagen

  • Schermopname W10 2.png
    Schermopname W10 2.png
    285,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
@manamana
Thx voor de link naar Schoonepc, waarin voortdurend sprake is van Microsoft account.
Ben overgeschakeld naar mijn MS-account en nu werkt het wel :thumb:
Begrijp overigens niet, dat mijn gmail-account in eerste instantie wel werkte??

Ook aan Senso en Route99 een fijne dag toegewenst.
 
https://support.microsoft.com/en-us...-windows-579d71c9-fbdd-4d6a-80ba-d0fac3920aac
[FONT=&amp]Windows 10[/FONT][FONT=&amp]
[/FONT]
[FONT=&amp]Good news! If your computer uses Windows 10 OneDrive is built in. If you do need to re-install, [/FONT]click here to download[FONT=&amp].[/FONT]
Dat zou mss het probleem kunnen zijn, OneDrive is al verstrengeld met een verse installatie van Windows 10, het is al geïnstalleerd en mogelijk "voor-geconfigureerd" om met een MS account te werken?.
Probeer eens: Verwijder OneDrive en en schakel over naar een Windows 10 lokaal account. Wel de PC koud herstarten (voor de zekerheid).
En installeer OneDrive weer.
https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=248256
Log dan in op OneDrive.
Kun je dan wel met een lokaal Windows 10 account OneDrive synchroniseren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan