Ongeluk gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Champy

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
36
Beste mensen,

zoals in de titel, heb ik per ongeluk mijn pc laten vallen. Hij deed helemaal niks meer, bleek dat de voeding van het moederbord eruit gevallen was. Deze er weer ingedaan. De pc starte, maar ik kreeg tegelijkertijd een soort sirene te horen vanaf het moederbord, soort ta-tu-ta-tu :confused:
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe dit zou kunnen verhelpen?

Greetz Champy
 
Kijk eens of de processor er nog goed inzit
 
Jep die zit er goed in, heb er ik al 2 keer uit gehaald, schoon geblazen en er weer terug in gestopt.
Alsvast bedankt voor je reactie:thumb:

Ik starte net op, toen kwam ik meteen in de bios. Neem aan dat HD dan kapot is?
Toen ik in de bios kwam, viel ie daarna ook meteen weer uit.
 
Laatst bewerkt:
Er zal iets niet goed vastzitten. Loop alles eens bijna
 
Nooit proberen je pc met 9,8 m/s te versnellen.....:D

Maar evengoed kun je kijken in de handleiding van het moederbord wat de piepjes inhouden..

Zo zijn er signalen over geheugen, voeding cpu enzovoorts...door de klap kan er van alles zijn losgegaan tot aan kapotgegaan...De voeding is zo'n beetje het zwaarste onderdeel van de pc en als die iets raakt.......
 
De informatie op de installatie cd geeft aan dat de melding komt van:
Processor overheat on reboot.

Lijkt me sterk, want die kan echt niet overheated zijn, omdat ie al uren uit staat
 
Zou het ook niet de waarschuwing betreffende een niet-afgesloten systeemkast kunnen zijn? Kijk in je boekje na of in de BIOS iets dergelijks is in te stellen/af te zetten. ("Open cover").

Tijs.
 
Nope dat is het ook niet, want met de case dicht geeft ie ook gewoon die melding.
En als ie een melding zou geven van een open case zou dat in de bios zijn, en niet met een geluidsmelding
 
Hoi !

Koelpasta vernieuwen tussen koeler en processor zal de oplossing waarschijnlijk zijn !

Greetz,

Harry.
 
Zit de koeler er goed op? Je hebt de processor eruit gehad. Heb je dan ook de koeler teruggezet met nieuwe koelpasta ertussen gedaan?

Ron
 
Ja de koeler draait gewoon nog, die zit er ook nog goed op.
Die koelpasta vernieuwen is wel een goed plan, eens kijken of ik daar snel aan kan komen

Thx:thumb:
 
Weet niet of het met elke cpu hetzelfde is, maar heb ook wel eens amateuristisch een cpu gemonteerd zonder pasta, binnen 2 minuten zat ie op 90 graden.
 
Beste mensen,

zoals in de titel, heb ik per ongeluk mijn pc laten vallen. Hij deed helemaal niks meer, bleek dat de voeding van het moederbord eruit gevallen was.
Greetz Champy

Je bedoelt hier vast de cpu-koeling en niet de voeding?
Voedingen zitten altijd vastgeschroefd terwijl het koelblok alleen maar geklemd zit en door de massatraagheid dan kan los schieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan