• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ontdubbelen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoL.

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
218
Beste,

Ik heb een enorme lijst met bedrjiven (>10.000) en contactpersonen. Deze wil ik in Excel ontdubbelen.
Is er een formule om te ontdubbelen?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?


Grt RemcoL
 
http://www.asap-utilities.com/

Dit is de link waar je een extra menu voor de werkbalk in Excel kan downloaden. Heel veel extra functies!

Daar staat ook een fuctie bij om dubbele gegevens op te zoeken en te verwijderen.

Succes!
 
Dat is alvast een hele goede stap in de richting. Kun je me hierover ook uitleg geven hoe ik dit moet aanpassen met deze extra functies?

Welke moet ik hebben etc.
 
Klik op het nieuwe menu van ASAP.

Voor de zekerheid: maak een hulpkolom en kopieer de gegevens uit de kolom waar de dubbele gegevens in staan.

Selecteer de kolom waaruit je de dubbele gegevens wilt verwijderen.
Kies, range, empty duplicates in selection.

Met een filter kun je de lege cellen (rijen) verwijderen.
(Data, filter, autofilter)
 
Functie zit al in Excel

Gebruik onder data de optie "uitgebreid filter". Selecteer in het schermpje de optie "unieke records" en je bent er.
 
@rclaasen Bij het uitgebreid filteren moet je er wel rekening mee houden dat de kolom met de bedrijven en de contactpersonen naast elkaar staan. Het kan zijn dat er in zijn bestand meerdere kolommen zijn, en misschien wel tussen de kolom met het bedrijf en de contactpersoon.

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan