• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcfun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3
iemand een idee hoe ik een artikkel op een bestellijst na een print opdracht van de voorraad kan afhalen automatisch (en dit ook onthoud na het afsluiten van excel sheet)

vb
voorraad = 100
op bestelijst staan er 10
voorraad na printen is dus 90 (ook als excel dus afgesloten is geweest)

dus voorraad is 90 als ik het opnieuw opstart

liefst zou ik een knop in het werkblad willen die direct print en dus de voorraad aanpast
evt ook een knop zodat ik een nieuwe "order" kan maken en de voorraad van de vorige order dus reeds verwerkt is tevens weer een lege order natuurlijk en ik dus met 90 start
Dus zonder dat ik telkens moet opslaan

bvd
 

Bijlagen

  • helpmij.xls
    53,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Als je de waarde van de cel met 10 verminderd, staat er 90 toch?
Dus als je je document daarna opslaat, dan blijft de nieuwe waarde staan.

Er is een manier dat het automatisch wordt opgeslagen bij wegkruisen van ej document. Zonder commentaar of je wilt opslaan.

Hoe genereer je de printopdracht? Met een knopje? Of met een functie uit de knoppen-balk?
 
Kortom: plaats eens een voorbeeld van je Excel file

Ron
 
op de huidige manier moet ik dus een bestelling maken en als ik die heb afgerond moet ik hem handmatig printen en daarna de bestel bon weer leeg maken.Als ik de bon leeg maak dan gaat de voorraad ook weer terug naar de oude stand.
Ik zou graag zien dat ik een printknop op het werkblad van de bestelbon heb en als ik die gebruik dat de voorraad die ik "verkocht"heb in mindering word gebracht op de totale voorraad.
deze nieuwe voorraad moet hij dus automatis onthouden zodat ik kan zien als de voorraad bijna op is,en dus moet gaan inkopen

hoop dat het nu duidelijker is

bvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan