• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvoldoende bronnen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

perry99

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
106
Hallo,

Ik heb een bestand welke te groot is.
Nu heb ik geprobeerd om het artikelbestand apart in een bestand te zetten. Dit bestand heeft ongeveer 40000 regels.
Als ik dit bestand via een zoekfunctie aanroep krijg ik de melding "Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om de taak te voltooien.
Kies minder gegevens of sluit andere toepassingen
".
Ik heb gelezen dat excel 2003 zo'n 16000 regels extern kan inlezen en dat als je meer hebt het totale bestand moet verdelen over meerdere tabbladen.
Het verdelen over meerdere tabbladen (b.v. artikelbestand, artikelbestand 1 en artikelbestand 2) is geen probleem en als ik de zoekfunctie tot regel 15000 laat lopen gaat het goed, maar hoe moet ik nu over meerdere tabbladen gelijk zoeken.
Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand mij kan helpen met onderstaande functie of door middel van een VBA.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes,

Perry :mad::mad::mad:

Code:
  =ZOEKEN(D20;'I:\test\[artikelbestand.xls]Artikelbestand'!$B$71:$B$42000;'I:\test\[artikelbestand.xls]Artikelbestand'!$C$71:$C$42000
 
Laatst bewerkt:
Perry99

De volgende formule zoekt op 3 verschillende tabbladen. Hopelijk is dit iets voor jouw probleem.
Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B1;Code1!A1:B4;2;));VERT.ZOEKEN(B1;Code2!A1:B4;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(B1;Code1!A1:B4;2;)));VERT.ZOEKEN(B1;Code3!A1:B4;2;ONWAAR);ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B1;Code1!A1:B4;2;));VERT.ZOEKEN(B1;Code2!A1:B4;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(B1;Code1!A1:B4;2;)))
 

Bijlagen

  • Zoeken artikelen.xls
    22,5 KB · Weergaven: 63
Hallo Gerard,

Bovenstaande werkt inderdaad.

Is dit eigenlijk ook te verwerken in een VBA???

Mijn dank is zeer groot, en ben blij dat mensen zoals jij andere mensen kan en wilt helpen.

Nogmaals mijn dank.

Groetjes,

Perry
 
Perry

Of het in VBA te realiseren is durf ik niet te zeggen. Ik vermoed van wel maar op dat gebied ben ik nog een beginner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan