• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op 1 pagina printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Berichten
159
Hallo mensen. Ik heb een excel bestandje gemaakt met daarin 5 tabbladen, Door een button copieer ik één sheet naar een leeg bestand dat ik dan af wil drukken op 1 pagina. Nu is het vervelende dat het gegevensbereik iets groter is dan de pagina dus eigenlijk moet ik zoomen of de pagina instelling afdrukken op 1 pagina instellen maar dit wil ik graag aan de voorkant al instellen (in de coopieer macro)button zoiets moet volgens mij in vba kunnen zodat diegene waar ik dit bestandje naar toe mail het op 1 pagina kan afdrukken.

wie weet er raad
bvd Hans
 
Je kunt controleren met vba wat het cellenbereik is wat je wilt afdrukken (mocht dit variabel zijn) door te kijken op welk rijnummer de laatste waarde is ingevuld. Vervolgens geef je het printbereik aan in je macro met onderstaande code.

Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$L$60"

In dit voorbeeld staat het bereik keihard ingevoerd, maar als je de laatste rij weet kun je dat meegeven in je macro.

Groet,

Bjorn
 
Beste Bjorn, het is wel niet helemaal wat ik bedoelde het gaat er n.l. om dat je eerst de keiharde Printarea aangeeft en die is eigenlijk te groot om op 1 pagina af te drukken, daarom wil ik in vba een code meegeven met b.v. een zoom opdracht zodat alles op 1 pagina komt. waneer derden deze pagina afdrukken.

vr gr hans
 
Beste Weenink,

Als ik het goed begrijp wil je juist dat bij de pagina eigenschappen het printbereik op 1 bij 1 pagina komt te staan. Het zoom-percentage staat dan uitgeschakeld.
Hiermee wordt het printbereik op 1 pagina afgedrukt.
Dit kan met onderstaande code.
Code:
With ActiveSheet.PageSetup
    .Zoom = False
    .FitToPagesWide = 1
    .FitToPagesTall = 1
End With

Mocht dit niet het geval zijn, kun je dan een voorbeeldbestandje sturen?

Groet,

Bjorn
 
beste Bjorn,
ik was een paar daagjes weg maar dit is precies wat ik bedoel ik bedank je hartelijk voor je hulp
gr Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan