• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op basis van informatie in cellen andere cellen vullen uit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

tasja71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2014
Berichten
4
Ik ben voor een stichting bezig met een lijst van gasten. Hiervoor is een Excel-bestand gemaakt, bestaande uit verschillende werkbladen.

Nu wil ik op basis van informatie in cellen in werkblad A, informatie uit cellen in werkblad B invullen op werkblad A.

(je ziet aan de manier waarop ik het schrijf dat ik het heel lastig vindt)

Uitgelegd:

Elke gast heeft een uniek nummer. Dit nummer is omgezet in een barcode. Die barcode lezen we in in kolom A van werkblad 1.

In werkblad 2 staan alle gegevens van de gasten: naam, adres...

Wat ik wil is dat ik het gastnummer scan (in kolom A van werkblad 1), en dat Excel dan in kolom B meteen de naam invult van de persoon die hoort bij dat nummer. Informatie die staat in kolom B van werkblad 2.

De functie moet dus in werkblad 2 op zoek naar het corresponderende nummer, de daarbij behorende naam vinden en deze in kolom B van werkblad 1 invullen.


Wie kan mij helpen welke functie ik daarvoor moet gebruiken?
 
Zonder glazen bol zou ik zeggen met vertikaal zoeken
 
Lekker project dan! De scangegevens komen in excel en verder kan je er niets mee? vertkaalzoeken zal het wel doen. Even op F1 drukken en dan nl VERT.ZOEKEN of en VLOOKUP typen.
 
Bedankt voor de hulp! Het is uiteindelijk gelukt. Inderdaad vertikaal zoeken. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan