• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op zoek naar formule om in een kolom waardes op te tellen die >3x voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneejer

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2019
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik probeer een formule te schrijven om in bijgeleverd voorbeeld uit te filteren hoevaak een waarde (opgeteld) voorkomt als hij voldoet an de voorwaarden: kolom I: "naam behandelaar"; kolom H voldoet aan "revalidatiepatienten"; Kolom C >3x dezelfde tijd voorkomt.
Ik kom nog niet verder dan:

=AANTALLEN.ALS(Sheet!I:I;"Henk";Sheet!H:H;"Revalidatiepatienten Fysioplus";Sheet!C:C;">"&3)

Het laatste stuk kom ik niet uit. Voorwaarden 1 en 2 werken
 

Bijlagen

  • voorbeeldsheet.xlsx
    376,5 KB · Weergaven: 9
PHP:
=AANTALLEN.ALS(I$2:I$2500;"Henk";H$2:H$2500;"Revalidatiepatienten";$C$2:C$2500;C2)>3
In een cel beginnend op rij 2 en doortrekken zover als nodig.
Hiermee krijg je Waar of Onwaar in de cel en kun je na de filtering zien welke vaker voorkomt dan drie keer.
Of zonder de >3 dan krijg je direct de aantallen ervan.
 
Beste Harry,
Dank voor je reactie. Ik snap de formule die je geeft. Echter is het iets complexer:rolleyes:...
In kolom C staan allemaal verschillende tijden en ik moet eruit filteren hoe vaak een tijd vaker voorkomt dan 3...maar moet eerst voldoen aan de voorwaarden naam (kolom I) en afspraaktype (kolom H).
Ik kan natuurlijk een formule maken voor ieder tijdstip los maar dat wordt enorme klus.

mvg
Dennis
 
Geen grote klus.
De formule erin en op de rechterbenedenhoek van de cel een dubbelklik en hij staat op alle rijen.
Filter op I en op H en daarna op de kolom groter dan 3 of op WAAR
 
Voor Office 365; 1 formule en ergens in het blad naast de tabel/database.
.
PHP:
=FILTER(J2:J2357;(H2:H2357="revalidatiepatienten")*(I2:I2357="Henk")*(AANTAL.ALS(C2:C2357;C2:C2357)>3))
Het resultaat is het patientnummer uit kolom J.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan