• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opdrachtknop (dus geen formulierknop) verbergen/laten zien na actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
151
Hallo Experts,

Ik wil heel graag een opdrachtknop kunnen laten verbergen/tonen naar aanleiding van een actie (muisklik).

Nu is dit met formulierknoppen geen probleem, maar op 1 of andere vage manier krijg ik het niet voor elkaar voor een opdrachtknop.
Heb simpelweg al moeite met het vinden van de "name" waardoor ik de actie niet kan aanroepen.

Als het zo is dat mijn geklooi terecht is omdat het bijvoorbeeld niet kan. Zou iemand mij dan kunnen vertellen hoe ik met een formulierknop een macro in een module kan aanroepen. Aangezien ik de "name" van een formulierknop wel weet is het verbergen en tonen geen probleem meer.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes
Renew
 
De naam van de knoppen kun je in excel 2007 zien bij:
Tabblad Pagina-indeling => selectiedeelvenster


formulier besturingeselement:
Code:
Sub test()
Sheets(1).Shapes("Button 2").Visible = False
End Sub

activex-besturingselement:
Code:
Sub test1()
Sheets(1).CommandButton1.Visible = False
End Sub

om een module aan te roepen met de verschillende knoppen

formulier besturingeselement:
rechtermuisknop macro toewijzen.


activex-besturingselement:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Call test
End Sub




Niels
 
Laatst bewerkt:
was wellicht verstandig geweest om mijn versie erbij te zetten. Werk namelijk in 2003, dus weet niet of hetzelfde opgaat voor 2003 als voor 2007 is uitgelegd....

excuses
 
rene,

kun je jouw bestand eens posten?
 
Alleen waar je de naam kunt vinden is voor excel 2007 de rest werkt gewoon voor 2003, maar dat had je ook zelf kunnen testen.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan