openSUSE, ingang niet onderteunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Berichten
142
Hallo,

Ik werk al een tijde met ubuntu, maar ik wil nu ook eens openSUSE proberen.
Ik heb het gedownload en gebrand, hij start wel gewoon van de cd op, maar als ik dan wil gaan installeren, zegt mijn beeldscherm opeens "ingang niet ondersteund".
Bij linux heb ik dit ook even als ik opstart maar daarna doet hij het gewoon weer, maar dit blijft staan..
Zou iemand me kunnen helpen?
 
Lijkt erop dat je systeem bij het opstarten dan niet genoeg stroom kan geven aan de onderdelen. Ingang niet ondersteund lijkt mij een melding van je scherm die geen of foutieve gegevens van je VGA kaart krijgt. Welke soort voeding gebruik je?
 
Hij doet het in het begin nog wel hoor, alleen als ik in het menu van de installatiedisk installeren kies geeft mijn beeldscherm die melding..
Bedoel de de voeding van mijn pc of van het beeldscherm?
 
okee, dan moet ik zo even me pc openmaken..
maar maakt dat wat uit dan? bij windows doet ie het tog ook gewoon?
 
Weet niet precies wat je allemaal in je systeem hebt zitten, maar als je b.v. een 350 wat voeding combineert, met veel hardeschijven, een dvd brander + een cd/dvd speler erin, dan wordt het al gauw aan de krappe kant qua stroom leverantie's ;)
 
Ik heb er nog een hdd'tje in zitten die niet meer werkt, maar tog draait.. Heb hem er ff uitgehaald maar het probleem is nog niet verholpen..
Kan het niet iets anders zijn? Dat het aan het besturingssysteem ligt ofzoiets? Want bij windhoos heb ik er namelijk totaal geen last van..
 
Ik heb er nog een hdd'tje in zitten die niet meer werkt, maar tog draait.. Heb hem er ff uitgehaald maar het probleem is nog niet verholpen..
Kan het niet iets anders zijn? Dat het aan het besturingssysteem ligt ofzoiets? Want bij windhoos heb ik er namelijk totaal geen last van..

En als je eens opstart met de SuSE CD(of dvd) ?
 
dat doe ik dus..;)
hij laad, maar als ik dan iets in dat menu kies geeft mijn beeldscherm dat bericht..
bij ubuntu heb ik dat ook even, maar dan gaat het meteen ook weer weg, bij windows geen probleemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan