• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplijsting maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fatay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2021
Berichten
2
Beste,

De bedoeling van de excel is om alle gegevens in te voeren in een tabel (zie tab 1 excel).
Vanuit deze gegevens moet er een oplijsting komen van deze gegevens op tab 2 van de excel.

Alle ingevulde gegevens op bv. rij 1 moeten dan op tab 2 ingevuld worden in één cel.
Maar zoals mijn voorbeeld in bijlage, indien je een cel niet zou invullen, zou er ook geen witruimte mogen staan in de oplijsting.

Hoe valt dit op te lossen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.XLSX
    23,1 KB · Weergaven: 20
Wordt een ingewikkelde formule :)
Code:
=VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;3;ONWAAR)& TEKEN(10) & 
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;4;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;4;ONWAAR) & TEKEN(10))& 
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;5;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;5;ONWAAR)& TEKEN(10))& 
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;6;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A$5:$J$5;6;ONWAAR)& TEKEN(10))

Ik heb ze niet allemaal gedaan, maar je krijgt hopelijk een idee zo.
 
Bedankt voor snelle reactie.

Werkt op zich wel. Zie de oplijsting met een tussengelaten cel in bijlage.
Als ik dus een cel tussenlaat om in te vullen, dan springt deze in in de oplijsting.
Valt dit nog op te lossen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld².XLSX
    23,6 KB · Weergaven: 15
Nou, mijn formule had geen spaties in de Onwaar variant. Die heb je er zélf bijgezet. Daar zul je, neem ik aan, wel een reden voor hebben gehad, ook al is het totaal niet nodig volgens mij voor wat je wilt. Dus als je die spaties weer verwijdert (kijk naar mijn formule in #2) dan heb je géén lege spaties vooraan.
 
Je kan nog testen of in B3 en verder wat staat ingevuld. Dan krijg je dit:
Code:
=ALS($B3="";"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;3;ONWAAR)&""& TEKEN(10) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;4;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;4;ONWAAR) & TEKEN(10)) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;5;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;5;ONWAAR) & TEKEN(10)) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;6;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;6;ONWAAR) & TEKEN(10)) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;7;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;7;ONWAAR) & TEKEN(10)) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;8;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;8;ONWAAR) & TEKEN(10)) &
ALS(VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5; 'Ingave gegevens'!$A5:$J5;9;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN('Ingave gegevens'!$A5;'Ingave gegevens'!$A5:$J5;9;ONWAAR)))
 
Dit een optie? (Excel 365)
Code:
=TEKST.COMBINEREN(TEKEN(10);WAAR;Tabel1[@[Artiest]:[Maten]])
 
Die is een stuk makkelijker in E365 :). Maar die moet je dan natuurlijk wel hebben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan