• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak cellen overnemen die in een zoek en vervang string zijn geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peenvogel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
129
In het voorbeeldbestand wordt er gebruik gemaakt van een zoek en vervang functie.
Mijn vraag is of het mogelijk is, de opmaak mee te nemen van de gevonden cellen
in de resultaatstring.

Groetjes, Ron.
Ik gebruik excel 2003
 

Bijlagen

  • appelpeer.xls
    52 KB · Weergaven: 34
Dat zal niet gaan vanuit de functie omdat je hiervoor de ActiveCell.Characters moet manipuleren en die Characters zijn er pas als de functie zijn werk gedaan heeft. Ik zie daar zo geen oplossing voor. Iemand anders wellicht?
 
Er staat niet bij of de functie behouden moet blijven.

Verder vind ik de functie nogal bijzonder. Een paar variabelen die niet gebruikt worden? Een offset die ook niet erg logisch lijkt. Blad1 werkt ook niet erg best. Als je met VBA wil werken moet je wel een beetje begrijpen met wat je aan het doen bent.;)

Ik kan jouw vraag ook niet oplossen binnen de functie. Als het alleen om het resultaat gaat kan je deze proberen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count = 1 Then
    Application.EnableEvents = False
        f = Target.Formula
        If Left(f, 10) = "=ZoekFruit" Then
            Target = Target.Value
            For Each cl In Range(Mid(f, InStr(1, f, ",") + 1, Len(f) - InStr(1, f, ",") - 1)).Offset(, 1)
                For j = 1 To Len(cl)
                    Target.Characters(InStr(1, Target, cl) + j - 1, 1).Font.Color = cl.Characters(j, 1).Font.Color
                Next j
            Next cl
        End If
    Application.EnableEvents = True
End If
End Sub
 
Beste V & A, jouw oplossing werkt perfect.
ik heb er een offset bijgedaan zodat de formule ook nog blijft bestaan.
Sorry voor het nog aanwezig zijn van blad1, dat was mijn "piel-werkblad", een samenraapsel van allerlei pogingen haha.
Groetjes, Ron.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan