• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak en formules vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
224
Goede middag,

Is het mogelijk om opmaak en bepaalde formules vast te zetten? Als ik dus eenmaal een sjabloon heb gemaakt of een voorbeeld bestand of hoe dat ook heet, dat ik bepaalde dingen niet kan wijzigen. Kijk ik wil dus wel gegevens in kunnen voeren en die op kunnen slaan. Ik wil alleen voorkomen dat als ik per ongeluk ergens klik en op een toets druk dat mijn formule weg is. Heeft iemand een idee?

Mvg, Hendrik.
 
Hallo

Iets met valideren???
Oftewel, een voorbeeldje zou wel eens wonderen kunnen verrichten.

mvg Peter
 
Hier is uw oplossing, het werkblad is beveiligd zonder paswoord.
 

Bijlagen

  • Boodschappen.xls
    18 KB · Weergaven: 58
1° Alle cellen binnen het bereik selecteren --> Via celeigenschappen-Bescherming - Blokkeren aanvinken (event. Verbergen ook - dit verbergt ook de formules in de cel)
2° Selecteer alle cellen die toegangkelijk moeten zijn en doe via celeigenschappen-Bescherming - Blokkeren uitvinken.
3° Beveilig nu uw werkblad (met of zonder paswoord) en vink aan of uit wat je denkt nodig te hebben.
 
Ik neem aan dat dit geldt voor Office 2007, ik werk nu 2003 en hier kan ik dat niet echt vinden. Thuis heb ik 2007 maar ik hoop toch dat dit voor beide versies mogelijk is.
 
Ik doe dit in xl2000 zowel als in xl2007. Dus een beetje zoeken kan geen kwaad daar leer je een hoop door.(bv verborgen(!) functies):thumb:
 
Bij het tabblad Bescherming staat dat ik alleen cellen kan blokkeren als ik het blad ook beveilig. Zodra ik het blad beveilig, kan ik niet meer bij de celeigenschappen komen. Nu ben ik erachter dat dit moet worden aangevinkt bij de beveiligingsopties. Maar nog steeds kan ik de inhoud wijzigen ook als ik Verborgen aanvink. Ik heb nu alle cellen die ik wil kunnen wijzigen "niet geblokeert". en de cellen die niet wijzigbaar moeten zijn "geblokeert". En de map is beveiligd (zonder wachtwoord). Maar nu kan ik de cellen die ik wil kunnen wijzigen niet wijzigen. Waar ga ik mogelijk de fout in?
 
Ik ben eruit. Ik had bij de beveiligingopties "Ontgrendelde cellen selecteren" moeten aanvinken voor ik het blad ging beveiligen. Van een beetje zoeken en proberen leer in inderdaad een hoop. Mijn excuses en bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan