• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als button & verbergen van elementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyengelhart

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Berichten
27
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het opstellen van een vragenlijst en daarbij wil ik graag om jullie hulp vragen. Ik loop namelijk tegen de volgende zaken aan:

- Toevoegen van een 'Save as' button (bezig geen VBA kennis, dus dat maakt het extra lastig)
- Verbergen van alle elementen zoals taakbalken, het lint, koppen, tabbladen, schuifbalken, etc.

Het is dus de bedoeling dat de excel file Bekijk bijlage test1.xlsx opstart als een soort executable, waarbij de Excel omgeving tot een minimum beperkt wordt.

Graag hoor ik jullie tips!

Alvast bedankt.

Mvg,

Eddy
 
Ik heb de code's voor [fullscreen] en [exit fullscreen] voorlopig achter knoppen gezet,
want als je onderstaande code's gebruikt, kan je niet meer terug naar het normale scherm.
Om de schuifbalken weg te doen, moet je vooraf: Bestand>Opties>Geavanceerd>Weergave
de vinkjes weghalen.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
FullscreenExit
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Fullscreen
End Sub

Bekijk bijlage test1 (1).xlsm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan