Opslaan en naar volgend record

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Ik heb een FormulierGegevens en een Formulier als een soort logboek.

Vanuit het formulier moeten er vier gegevens worden geschreven naar het logboek Formulier.

In het eerste formulier roep ik middels Docmd.openform "Logboek" het tweede formulier aan.
Deze wordt vervolgens geopend.
Code:
forms!Formuliergegevens!.naam=me.achternaam
forms!Formuliergegevens!.naam=me.gebruikersnaam
forms!Formuliergegevens!.naam=me.gebruikersnummer
forms!Formuliergegevens!.naam=me.afdeling
Vervolgens worden de gegevens opgeslagen en het logboek formulier gesloten. Bij inzage zie ik dat het eerste record wordt geplaatst en ook het tweede wordt nog geplaatst. Telkens als de derde record wordt geplaatst vervangt hij de eerste.

Ik kan wel een voorbeeld sturen maar daar staat niets meer aan code dan hier geplaatst.
De gegevens worden gesaved middels een macro save en daarna NextRecord .
Ook zonder NextRecord of met NewRecord hou ik dezelfde uitkomst
 
Zelfs al staan er maar 4 regels code in, da's nog altijd meer als een database waarin ik eerst zelf 2 formulieren moet maken om de situatie na te bootsen.
Niet dat ik dat zou doen, want ik snap je werkwijze niet. Waarom een formulier openen, vullen vanuit een ander formulier en daarna weer sluiten? Je kunt veel beter de gegevens gelijk in de logtabel opslaan zonder formulier.
 
Omdat het eerste formulier een uitgebreid iets is met maar 1 record daarin kan ook niet worden toegevoegd. Op het hoofdformulier kan worden ingelogd, en bepaalde acties worden uitgevoerd. Enkele van die akties wil ik dan vastleggen in een logboek, vandaar dat ik een apart logboek daarvoor heb.
 
Dat logboek snap ik, maar waarom je dat moet vullen via een extra formulier waar de gebruiker niks mee doet (jij opent het met VBA, vult het en sluit het weer) snap ik niet.
 
Hte eerste formulier is een INFOFormulier. Deze heeft 1 record met zon 15 velden. In deze velden staan bijvoorbeeld reisgegevens.

Met twee onafhankelijke4 kuezelijst kun je gegevens opvragen. Je krijgt dan bijvoorbeeld twee steden, 1. van Amsterdam 2. Naar Den Haag, dan krijg je als uitkomst 3. Afstand en 4. Kosten

Dit moet dan in een tabel worden vastgelegd. Dit kan niet in het eerste record want die bevat alleen 1 record.
 
Je snapt mij niet, geloof ik. De gegevens die je opslaat middels het tweede formulier kun je ook gelijk wegschrijven in je logtabel.
 
Mijn eerste formulier heeft tabel reis.
Mijn logboek heeft tabel logboek
Hoe schrijf ik dan de gegevens vanuit het eerste formulier naar het tabel logboek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan