• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan met als naam datum volgende week dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Code:
Sub opslaanmaandag()
On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 maandag\maandag" & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
    
End Sub

Heb in een exel blad de bovenstaande macro staan.

De macro is gekoppeld aan een knop in het werkblad.

Deze macro slaat op in de aangegeven map met als naam de dag van de week en de datum van vandaag.

Voor elke dag van de week is een knop gemaakt en een eigen macro behalve voor zaterdag.

Is het moggelijk om deze macro aan te passen dat hij opslaat met als naam de dag van de week en de datum van de eerst volgende weekdag.

VB Moest je vandaag op de knop zondag klikken dan zou hij het moeten opslaan in "T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 zondag\zondag" met als naam zondag 19-09-2010
 
Je geeft als voorbeeld hierboven dat als je vandaag opslaat moet er 'zondag' komen te staan?
Dus niet de dag van vandaag maar van gisteren?
 
Je geeft als voorbeeld hierboven dat als je vandaag opslaat moet er 'zondag' komen te staan?
Dus niet de dag van vandaag maar van gisteren?

Voor elke dag is er een knop met macro gemaakt.
Als je nu vandaag op de knop zondag drukt zou hij de datum van de volgende zondag moeten nemen.
 
Als je knoppen gebruikt uit de Werkset Besturingselementen kan je het opschrift v/d ingedrukte knop gebruiken om je FileName samen te stellen
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
            Maandag.Caption & "\" & Maandag.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
 
Als je knoppen gebruikt uit de Werkset Besturingselementen kan je het opschrift v/d ingedrukte knop gebruiken om je FileName samen te stellen
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
            Maandag.Caption & "\" & Maandag.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"


Als ik u code gebruik werkt de knop niet meer dan slaat hij niks op.

En het is de bedoeling dat hij als bestand naam kiest als je op

maandag klikt " maandag dd/mm/jj " bij datum moet hij wel de datum nemen van de eerst volgende maandag
dinsdag klikt " dinsdag dd/mm/jj " bij datum moet hij wel de datum nemen van de eerst volgende dinsdag
enz

voorbeeld

Op dinsdag 14 /09/2010 klik je op de knop maandag dan zou hij het bestand moeten opslaan in de map
T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\1 maandag" met als naam maandag 20/09/2010
 
davylenders123,

Dit is maar een voorstel:
Ik heb een knop gebruikt uit de Werkset Besturingselementen en de volgende code in ThisWorkbook gezet.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Blad1.CommandButton1.Caption = Format(Date + 7, "dddd dd-mm-yyyy")
End Sub
Als je de file opend zet hij gelijk de datum + 7 dagen op de knop.
Onder deze knop onderstaande code voor het opslaan.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
    CommandButton1.Caption & ".xls"
End Sub
Volgens mij heb je dan maar 1 knop nodig of denk ik te simpel?
 
Heb je dit grondig gelezen ???????:eek::eek:

Sorry had het inderdaad niet goed genoeg gelezen :eek:

Heb nu in het eerste tab blad 2 knopen toegevoeg maandag en dinsdag. om te proberen.
Als ik erop klik krijg ik een foutmelding "fout 424 tijdens uitvoering "

Heb een vb bestand toegevoegd

Bekijk bijlage 106418
 

Bijlagen

  • sorteer planning.zip
    39,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
            CommandButton1.Caption & "\" & CommandButton1.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\3 " & _
            CommandButton2.Caption & "\" & CommandButton2.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
End Sub
 
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
            CommandButton1.Caption & "\" & CommandButton1.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\3 " & _
            CommandButton2.Caption & "\" & CommandButton2.Caption & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
End Sub

Werkt nu wel maar doet eigenlijk juist het zelfde dan wat ik eerst al gemaakt had.

Hij slaat op als je op maandag klikt maandag 16-09-2010
Dus dag van de week met als datum dag dat je het bestand opslaat.
Het zou moeten zijn maandag 20/09/2010
en als je vandaag op woensdag klikt moet het zijn woensdag 22/09/2010
 
davylenders123,

Dit is maar een voorstel:
Ik heb een knop gebruikt uit de Werkset Besturingselementen en de volgende code in ThisWorkbook gezet.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Blad1.CommandButton1.Caption = Format(Date + 7, "dddd dd-mm-yyyy")
End Sub
Als je de file opend zet hij gelijk de datum + 7 dagen op de knop.
Onder deze knop onderstaande code voor het opslaan.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\2 " & _
    CommandButton1.Caption & ".xls"
End Sub
Volgens mij heb je dan maar 1 knop nodig of denk ik te simpel?

Zoals je het voorsteld werkt het wel maar doet niet helemaal wat het zou moeten zijn

Wij maken bv vandaag de planning al klaar voor de volgende week zondag maandag dinsdag woensdag

Daarom had ik voor elke dag een apparte knop gemaakt.
Dus als ik vandaag op de knop maandag klik zou hij het moeten opslaan in de map maandag met als naam maandag 20-09-2010
Als ik vandag op de knop dinsdag klik zou hij het moeten opslaan in de map dinsdag met als naam dinsdag 21/09/2010
enz.
 
Dit was ook nog maar enkel om het juiste pad samengesteld te krijgen. Met je datum ben ik nog bezig.:eek:
 
davylenders123,

Heb ik dus toch te simpel gedacht.
Rudi is er al mee bezig, lees ik net even wachten dan maar.
 
Mag ik óók mee spelen? :d:d:d

Met deze kleine functie zou het moeten lukken...
Code:
Function VolgendeDatum(iDagNr As Integer) As Date

    If DatePart("w", Date, 2) < iDagNr Then
        VolgendeDatum = Date + (iDagNr - DatePart("w", Date, 2))
    Else
        VolgendeDatum = Date + (7 - (DatePart("w", Date, 2) - iDagNr))
    End If

End Function

Sub test()

    MsgBox "De volgende datum is " & Format(VolgendeDatum(5), "dd-mm-yyyy")

End Sub
Voor het gemak heb ik d'r ff een test-sub bij gedaan. Pas de 5 aan naar elke wilekeurig dagnummer (van 1 t/m 7) en je krijgt - volgens mij - op elk moment de juiste datum terug.
Om dit toe te passen in je eigen code, pas je in elk blokje dit aan... (als voorbeeld de code van zondag)
Code:
Sub opslaanzondag()
On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\1zondag\zondag" & Format([B][COLOR="blue"]VolgendeDatum(7)[/COLOR][/B], "dd-mm-yyyy") & ".xls"
    
End Sub
In de andere codes zet je uiteraard het juiste dagnummer tussen de haakjes ipv die hier getoonde '7'...

Groet, Leo
 
Test de bijlage eens. Nu krijg je nog een MsgBox met het pad ter controle.
Als alles OK is schakel dan de opslaan-regel in en de MsgBox uit
 
Test de bijlage eens. Nu krijg je nog een MsgBox met het pad ter controle.
Als alles OK is schakel dan de opslaan-regel in en de MsgBox uit

Als ik op een buton klik dan krijg ik een melding te zien met daar het pad in met de juist dag en de datum van de eerst komen datum van die dag.

Bv als ik nu op de buton vrijdag klik dan krijg ik een schermpje met het volgende erin
T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\6 vrijdag\vrijdag24-09-2010

Dus dat is allemaal goed.

Maar als ik in de map ga kijken dan staat het bestand er niet opgeslagen.
 
davylenders123,

Als je dit gelijk onder de knop zet werkt het dan wel?
Code:
T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\6 vrijdag\vrijdag 24-09-2010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan