• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan met als naam datum volgende week dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ehhhhh.... dus ik mocht niet meespelen??? :eek:

Heb je al 'ns getest met mijn oplossing in post nr 17?

Groet, Leo
 
Ginger,

Ik heb hem voor mij zelf getest en het werkt perfect. :thumb:
Bij het openen zet hij gelijk de juiste dag + datum op de knoppen.
Onder de knoppen heb ik dan het pad gezet waar hij moet worden opgeslagen met de knop tekst.

Volgens mij heeft Warme bakkertje de Functie die je gemaakt hebt wel gebruikt.
Hij wil met de knoppen een sub aanroepen voor het opslaan.
 
@ Leo
Het is door jouw superfunctie dat de oplossing er nu staat :thumb::thumb:
Je mag dus zeker meer mee komen spelen, hoor:p
@ Davy
Dit is de 2de maal dat ik je er op moet wijzen van de antwoorden grondig te lezen :confused: :eek:
Als alles OK is schakel dan de opslaan-regel in en de MsgBox uit
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op tab van werkblad kwe scan 1 en selecteer Programmacode weergeven. Zoals je ziet verwijzen alle Private Sub's naar 1 macro dagopslaan met een cijfer achter, dit is je master-macro. Verwijder het aanhalingsteken voor de regel die begint met ActiveWorkBook en plaats er een voor de regel met die start met MsgBox
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op tab van werkblad kwe scan 1 en selecteer Programmacode weergeven. Zoals je ziet verwijzen alle Private Sub's naar 1 macro dagopslaan met een cijfer achter, dit is je master-macro. Verwijder het aanhalingsteken voor de regel die begint met ActiveWorkBook en plaats er een voor de regel met die start met MsgBox

Ik had het wel goed gelezen maar wist niet hoe het volgende moest doen" schakel dan de opslaan-regel in en de MsgBox uit".
Had dat beter vermeld in mijn bericht toen sorry :eek:

Heb het nu gedaan zoals je beschreven hebt en het werkt nog niet helemaal juist.
Als ik nu op maandag klik dan slaat hij op in de map maandag met als naam maandag 18-09-2010
klik ik op vrijdag dan slaat hij op in de map vrijdag met als naam vrijdag18-09-2010
Dus neemt elke dag de dag van morgen.

Heb ook het aanhalingsteken eens weg gehaalt voor msgbox , dan krijg ik de melding te zien na dat hij heeft opgeslaan en daar staat het dan wel juist vermeld .

Dus op vrijdag klikken slaat hij het op in de map vrijdag met als naam vrijdag18-09-2010 (datum morgen)
In de meling komt het pad te staan met als naam vrijdag24-09-2010 dit is dan wel juist.

Bij het opslaan gebruikt hij de verkeerd datum
 
Laatst bewerkt:
Dan had je toch wel even zelf beide regels kunnen vergelijken, niet ?:eek:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\" & x & " " & OLEObjects("commandbutton" & n). _
            Object.Caption & "\" & OLEObjects("commandbutton" & n).Object.Caption & Format(VolgendeDatum([COLOR="red"]n [/COLOR]- 1), "dd-mm-yyyy") & ".xls"
 
Dan had je toch wel even zelf beide regels kunnen vergelijken, niet ?:eek:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\" & x & " " & OLEObjects("commandbutton" & n). _
            Object.Caption & "\" & OLEObjects("commandbutton" & n).Object.Caption & Format(VolgendeDatum([COLOR="red"]n [/COLOR]- 1), "dd-mm-yyyy") & ".xls"

Ja stom ik had het zelf ook kunnen vinden :eek:

Maar had gisteren een accidentje gehad een gat in mijn hoofd 4 draadjes en was er nog wat suf van als ik met het bestandje bezig was :d had beter gewacht tot vandaag om er eens naar te kijken :)

Bij deze wil ik iedereen hartelijk danken voor jullie hulp :thumb::thumb:
Dit is echt een :thumb: forum met :thumb: mensen erop :thumb::thumb:.
 
Heb nog een klein vraagje .

Wat moet er juist aan de code worden veranderd om een MsgBox te laten zien voor dat hij opslaat, met het pad met de datum erin waar je op ja of nee kan klikken om op te slaan.

Eigenlijk dezelfde MsgBox dan er nu al inzit(die nu is uitgeschakkeld) maar deze moet tevoorschijn komen voor dat hij het opslaat en je moet kunnen kiezen of hij het moet opslaat of niet.
 
Code:
Sub dagopslaan(n)
Dim adr As String
adr = "T:\Mag-Data\Mit pc\davy\planning magazijn\" & x & " " & OLEObjects("commandbutton" & n). _
            Object.Caption & "\" & OLEObjects("commandbutton" & n).Object.Caption & Format(VolgendeDatum(n - 1), "dd-mm-yyyy") & ".xls"
If MsgBox("Moet dit bestand opgeslagen worden als:" & vbLf & vbLf & adr, vbYesNo, "Opslaan") = vbYes Then
    On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=adr
Else
    Exit Sub
End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan