Opslaan Records

Status
Niet open voor verdere reacties.

WytseHeerschop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
1
Beste Mensen,

ik heb even een vraag over het opslaan van een record vanuit een formulier.
Ik zou graag willen dat het record alleen opgeslagen wordt als je daar de opdracht voor geeft dus "record opslaan" echter slaat Access gelijk een veld op als je daar iets in vult kan ik dat veranderen?

Alvast Bedankt,

Wytse Heerschop
 
Blijkbaar heb je het formulier gemaakt op basis van de tabel; in dat geval werk je a.h.w. rechtstreeks in die tabel. Alles wat je doet, wordt dus gelijk opgeslagen. Normaal gesproken is dat ook een situatie die je zou moeten willen. Waarom wil jij het niet?
 
Wytse,

Het kan nog erger!
Gebruik je de <escape> toets dan kan de laatste wijziging ongedaan worden gemaakt.
Gebruik je tweemaal <escape> dan ben je zelfs het (nieuwe) record kwijt incusief een eventuele autonummering
Jan
 
Ik vermoed, dat dat ook het 'probleem' is; dat de autonummers 'verdwijnen'? Om nog iets duidelijker te zijn: de bedoeling van een tabel is uiteraard om gegevens op te slaan; dat doe je via een formulier, en niet rechtstreeks in de tabel, als je de db goed wilt gebruiken. Het is dus prima als een formulier op een tabel is gebaseerd. Wil je de gegevens eerst controleren voordat je een record opslaat, dan zul je, om alles volledig in de hand te houden, het formulier los moeten maken van de tabel. Alleen heb je dan het probleem, dat je het nieuwe record met een specifieke opdracht moet opslaan. Zo niet, dan ben je de ingevoerde gegevens weer kwijt. Of dat een werksituatie is die je nastreeft, geef je niet aan. En dat wil ik dus eigenlijk wel weten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan