• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan via macro schakelt in nieuwe doc macro uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmeke

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Berichten
21
Beste,

Ik werkte altijd in excel 2003 maar sinds kort in 2007.
Ik heb een standaard werkblad waar een print macro en opslaan macro in zit.
Die werkt maar sind kort werkt de macro niet meer in de opgeslagen versie.
Kan dus niet meer printen vanuit nieuwe doc

Krijg altijd de melding dat de macro is uitgeschakeld of niet beschikbaar is.
Ik heb ingesteld dat macro's moeten worden uitgevoerd.

Ik heb deze code

Code:
Sub Opslaan_Factuur()

    'kopieer blad naar nieuw leeg bestand
    ActiveSheet.Copy

    'sla dit nieuwe bestand op onder C, dan map a, dan waarde uit cel A1, streepje, waarde uit cel B1
    ActiveWorkbook.SaveAs "D:\facturen\2009\" & Range("G17").Value & "  " & Range("F7").Value
        
End Sub

Ik heb al geprobeerd met de code toe te voegen dat hij ze opslaat in xlsm maar haalt niets uit (fileformat:=52)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
'sla dit nieuwe bestand op onder C, dan map a, dan waarde uit cel A1, streepje, waarde uit cel B1
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\facturen\2009\" & Range("G17").Value & " " & Range("F7").Value
De code lijkt me geen 'exacte' vertaling van de toelichting.
 
Beste,

Kan dus niet meer printen vanuit nieuwe doc



Ik heb al geprobeerd met de code toe te voegen dat hij ze opslaat in xlsm maar haalt niets uit (fileformat:=52)

Waarschijnlijk is je macro nog gekoppeld aan het oude doc. wat zie je als je op Alt F8 drukt ?
 
Als ik F8 druk dan krijg ik de twee macro's te zien.

Het gekke is dat ik deze melding alleen op die pc krijg.
Ik had even doorgemaild naar andere pc en daar werkt hij wel

Bij instellingen voor macro' s bij excel opties vertrouwenscentrum staat alle macro's inschakelen op en toegang tot het objectenmodel is aangevinkt.

Nou snap ik het helemaal niet meer.

Tim
 
Als ik F8 druk dan krijg ik de twee macro's te zien.

Het gekke is dat ik deze melding alleen op die pc krijg.
Ik had even doorgemaild naar andere pc en daar werkt hij wel

Bij instellingen voor macro' s bij excel opties vertrouwenscentrum staat alle macro's inschakelen op en toegang tot het objectenmodel is aangevinkt.

Nou snap ik het helemaal niet meer.

Tim

De harde manier , bestandje verwijderen , ccleaner toepassen en dan terug mailen :p of je cpu eens uitpluizen of er geen (destijds) dubbel bestandje is aangemaakt (ver 2003 en nu een 2007 )
 
Ook op andere pc's krijgt hij de melding

Dus ik kan blijkbaar toch niet op alle pc's de macro's gebruiken in het opgeslagen xlsx bestand. Is zeer vervelend kan iemand me helpen?

Mvgn,
 
Dus ik kan blijkbaar toch niet op alle pc's de macro's gebruiken in het opgeslagen xlsx bestand. Is zeer vervelend kan iemand me helpen?

Mvgn,

Je kan op alle pc's de macro gebruiken , je moet even dubbelchecken of er geen tweede bestandje bestaat waar diezelfde macro active is , doe anders eens een printscreen van de Alt F8
 
Printscr in bijlage

De macro's werken dus wel in het standaarddoc maar niet in de opgeslagen versie.
Vroeger met office 2003 deed hij dit wel.
 

Bijlagen

  • printscr.jpg
    printscr.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 61
  • printscr2.jpg
    printscr2.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 68
De macro's werken dus wel in het standaarddoc maar niet in de opgeslagen versie.
Vroeger met office 2003 deed hij dit wel.

opslaan met de extentie ".xlsm " in 2007 voeg dit toe aan de macro bij de regel ActiveWorkbook.SaveAs ....................... ".xlsm "
 
Geen oplossing

Kan het zijn dat ik er een & teken voor moest zetten anders kreeg ik een compileer fout.
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\facturen\2009\" & Range("G17").Value & "  " & Range("F7").Value & ".xlsm "

maakt geen verschil, ik kan zelfs nadien de opgeslagen versie niet meer openen.
heb printscr toegevoegd.

Ook die van de macro error.

Hoop dat we het kunnen vinden
 

Bijlagen

  • printscr3.jpg
    printscr3.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 57
  • printscr4.jpg
    printscr4.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het zijn dat ik er een & teken voor moest zetten anders kreeg ik een compileer fout.
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\facturen\2009\" & Range("G17").Value & "  " & Range("F7").Value & ".xlsm "

maakt geen verschil, ik kan zelfs nadien de opgeslagen versie niet meer openen.
heb printscr toegevoegd.

Ook die van de macro error.

Hoop dat we het kunnen vinden

Het is idd & ".xlsm "
Volgens mij moet je eens de instellingen van je excel 2007 bekijken alles op macro vlak .
in de ene prtscr staan alle werkmappen open klik eens enkel op deze werkmap en kijk hoeveel er dan nog open staan . En waar staat die macro toch in het werkblad of staat hij soms in een module ?
Als je op Alt F8 drukt deze werkmap en dan op uitvoeren > werkt de macro dan ??? indien deze dan werkt bekijk dan de koppeling tussen de knop en de macro rechtermuisklik op een gewone knop bij een active X werkset enz......
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk

Als ik Alt F8 doe en de macro dan uitvoer doet hij het.
Als ik op de knop klik niet.
De knop werkt wel als ik eerst de macro terug toe wijs.
Maar hoe zorg ik ervoor dat hij dit telkens opnieuw doet?
En ik niet deze telkens moet toewijzen?

Mvgn,

Tim
 
Als ik Alt F8 doe en de macro dan uitvoer doet hij het.
Als ik op de knop klik niet.
De knop werkt wel als ik eerst de macro terug toe wijs.
Maar hoe zorg ik ervoor dat hij dit telkens opnieuw doet?
En ik niet deze telkens moet toewijzen?

Mvgn,

Tim

Als ik dat doe: dan wijs ik de macro toe aan de knop > sla het bestandje op en sluit af , dan terug opstarten ( openen ) en controleren of de knop gekoppeld is . Kijk ook eens hier
 
??

Als ik de knop in het nieuwe document een macro toewijs en deze daarna opsla dan klopt blijft de macro na sluiten en heropenen werken.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze knop automatisch deze macro terug heeft bij z'n creatie. Vroeger was dit wel zo (office 2003)
 
Als ik de knop in het nieuwe document een macro toewijs en deze daarna opsla dan klopt blijft de macro na sluiten en heropenen werken.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze knop automatisch deze macro terug heeft bij z'n creatie. Vroeger was dit wel zo (office 2003)

Kijk bij je instellingen in excel 2007 of kijk eens bij de help van Microsoft
 
Zal aan mij liggen maar geraak er niet uit.

Ik heb zowel visual basic als de macro instellingen in opties van excel zo gezet dat hij alles vertrouwt, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb ook de locatie als vertrouwd toegevoegd.
 
Ik heb zowel visual basic als de macro instellingen in opties van excel zo gezet dat hij alles vertrouwt, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb ook de locatie als vertrouwd toegevoegd.

Je kan je bestandje mailen van de ene naar de andere pc :thumb: of je kan het opslaan op een usb stick of extra harde schijf . Volgens je posting #3 kan je het mailen en op die pc gebruiken > de macro is aanwezig ( ! ) .of mail je het hoofdbestand geen opgeslagen copy ? ( nieuw doc. ) . Bekijk ook eens de site van Ron de Bruin
52 = xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled (with or without macro's in 2007, .xlsm)
Waarschijnlijk zit het in een klein hoekje . Als op de andere pc alles goed naar behoren werkt dan zou ik op de " verdoemde " pc het bestandje wissen > cleanen en terug herinstalleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan