• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslagen met een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Beste mensen,

Ik ben bezig om een factuur te maken. Mijn idee is om het factuur op te slagen in een map FACTUUR op C schijf, en de opgeslagen facturen dienen het nummer te krijgen die in Sheet1 cel E10 te krijgen.

Ik heb al eerder deze week dit vraag opgesteld, maar nu merk ik dat het niet goed functioneert.

Het bedoeling is dat het bestand die ik open hebt dient open te blijven en alleen het Sheet1 waar het fatuur er op staat op te slagen in xls formaat. Alleen opslagen niet gelijk openen.

Zie bijlage

Ik opzoek naar een code VBA voor knop Opslagen

Alvast bedankt

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Print_test_com(2).xls
    44,5 KB · Weergaven: 33
Beste,

Ik merk wel dat de link van jou opslag locatie wel vrij kort is:

Code:
"C:\Bon\" & Range("E10").Value & ".xls

Normaal zou hier alvast nog jou pc naam moeten tussen komen.;)
 
opslaan

Hallo ,
Maak de map aan op je pc , ga dan naar de map > doe een rechtermuisklik en kijk wat daar bij de eigenschappen staat , neem deze over in je macro . Ik denk dat er nog een gebruikers naam tussen moet ."C:\Users\??????????\Mijn documenten\FACTUUR\"& Range("E10").Value & ".xls"

Probeer dit eens heb ik laatst gekregen van iemand van het Forum
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens heb ik laatst gekregen van iemand van het Forum

Dat was begin vorige maand (?) het is idd zo dat er geen map is , kijk in het bestandje hoe je het kan fixen , maak eerst een map of submap aan op je pc doe een rechtermuisklik en kijk wat er allemaal te zien is zet dit in je macro .
Ik heb 2 testjes gedaan met fac nr 1 en fac nr 2 ( heb ze de naam bon gegeven zie bijlage ) en het werkte .
suc6 ermee
 

Bijlagen

  • bon nr 1.xls
    55,5 KB · Weergaven: 31
Probeer deze eens. Maak op je C-drive wel eerst de Map Factuur aan.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Print_test_com(1).xls
    46,5 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Werkt wel met de code van ‘’Warme bakkertje’’ maar als ik de ongelaagde factuur in het map FACTUUR weer gaat openen krijg de melding dat, het een onbeschadigd bestaan is. zie foto bijlage

Alvast bedankt

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Doc melding.doc
    48,5 KB · Weergaven: 22
Werkt wel met de code van ‘’Warme bakkertje’’ maar als ik de ongelaagde factuur in het map FACTUUR weer gaat openen krijg de melding dat, het een onbeschadigd bestaan is. zie foto bijlage

Alvast bedankt

Mv/Gr

Beste , haal in de code .xls weg laat gewoon " " staan zie v.b.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Application
    .ScreenUpdating = False
    .DisplayAlerts = False
End With
[B10:E30].Copy 'eventueel nog aan te passen
Workbooks.Add
With Selection
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
End With
For Each Sh In Worksheets
    If Sh.Index > 1 Then
    Sh.Delete
    End If
Next
With ActiveWorkbook
    .SaveAs "C:\Factuur\" & [E10].Value & " " [COLOR="Red"]' haal hier de .xls weg[/COLOR] 
    .Close
End With
With Application
    .ScreenUpdating = True
    .DisplayAlerts = True
End With
MsgBox "File is opgeslagen"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan