Opstart- en afsluitprobleem met Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstart en afsluitproblemen met Word 2003

bericht bestemd voor snb

Via Program Files/Microsoft/ de map Templates geopend en deze doorgespit, evenals de submappen 1033 en 1043. Niets bijzonders gevonden.
 
Opstart en afsluitproblemen met Word 2003

bericht bestemd voor Tijs

Het spijt mij, dat ik door mijn lange verhaal een verkeerde indruk heb gewekt. In het Configuratiescherm worden (slechts) twee gebruikers genoemd: HJMW en Gast. HJMW is actief (en wordt tevens gekwalificeerd als Administrator) en de Gast account is uitgeschakeld.

Een map, genaamd laniwati, komt echter wel voor in de mappenstructuur van de computer. Deze map kent wel een (sub)map genaamd Afbeeldingen (met foto’s), doch geen (sub)map genaamd Documenten, met Word- en PDF bestanden (wel een snelkoppeling naar Mijn documenten, doch deze is niet toegankelijk).

Laniwati is dus geen formele gebruiker, beschikt alleen maar over een eigen map met exact dezelfde (sub)mappen en snelkoppelingen als HJMW, met als enige uitzondering de map Documenten (wel bij HJMW en niet bij laniwati).

Overigens is het zo, dat bij het opstarten van de computer niets, maar dan ook niets wordt aangegeven. Ik zie niet eens, dat HJMW of wie dan ook actief is. Op dit punt moet ik dus terugvallen op de informatie, verkregen via het Configuratiescherm.
 
Je kunt evengoed proberen wat er gebeurt als je die gebruiker toevoegt. Ik begrijp wat je bedoelt, maar een gebruiker toevoegen kan geen kwaad.
Je ziet dan vanzelf na een herstart of die nieuwe gebruiker ook te kiezen en te gebruiken is.

PS: Dat Gast niet wordt genoemd bij het inloggen is normaal.

Tijs.
 
Opstart en afsluitproblemen met Word 2003

Slotbericht inzake het opstart en afsluitprobleem van Word 2003


Allereerst hartelijk dank voor de geboden hulp c.q. de volhardende en intensieve begeleiding!

Ik heb zeer zeker een aantal zaken geleerd, en ben tevens tot de ontdekking gekomen, dat er nog een tweetal problemen zijn (1. onduidelijkheden t.a.v. gebruikers en hun bevoegdheid, alsmede 2. een map van een niet meer bestaande gebruiker), die ik n.m.m. goed heb kunnen omschrijven. (Deze wil ik t.z.t. gaarne als afzonderlijk probleem voorleggen.)

Om het onderhavige probleem nog te vergroten door er een extra gebruiker bij te zetten, terwijl vorengenoemde twee problemen niet zijn opgelost, lijkt mij in de huidige situatie niet gewenst. Mijn computer beschikt blijkbaar over een eigen wil, en een probleem erbij is zomaar gecreëerd.

Ik kies dus voor de-installeren en opnieuw installeren. In dit verband behoef ik advies inzake het volgende:

Ik beschik over een programma, genaamd Revo Uninstaller, dat elk programma compleet kan verwijderen, inclusief vermeldingen in het register.

Ik dien derhalve zorgvuldig te werk te gaan; er kunnen immers ook registersleutels worden verwijderd, die betrekking hebben op programma’s, die gerelateerd zijn aan Office. Het is dan zaak om deze programma’s eerder dan wel later dan Microsoft Office Standard Edition 2003 te verwijderen (en opnieuw te installeren).

Behalve Microsoft Office Standard Edition 2003, heb ik de volgende software aangetroffen, die naar mijn mening gerelateerd zou kunnen zijn aan Office:

Microsoft Office Outlook Connector,
Microsoft Office Live Add-in 1.4, en
Microsoft NET Framework 3.5 SP1.

De hamvraag luidt: Welke van deze programma’s dienen eveneens te worden verwijderd, en -indien van toepassing- a) in welke onderlinge volgorde, en b) vóór of na de-installatie van Microsoft Office Standard Edition 2003?

In geval van verwijdering zou ik gaarne willen vernemen waar deze programma’s kunnen worden opgehaald voor herinstallatie.

Wat het verwijderen van Microsoft Office Standard Edition 2003 zelf betreft, ik neem aan, dat de gemaakte Word-, PowerPoint- en Outlook bestanden met de verwijdering van genoemd pakket ongemoeid worden gelaten. Desondanks zal ik van al deze bestanden een back up maken.
 
Eerst de add-ins verwijderen. .Net framework gewoon permanent geïnstalleerd laten.

Daarna pas Office zelf deïnstalleren.

Overigens zou je na het deïnstalleren van die add-ins nog een poging kunnen doen met Word, per slot zijn die add-ins wél gerelateerd aan (de werking van) Office.

Succes,

Tijs.
 
Opstart en afsluitproblemen met Word 2003

Dank voor de verdere begeleiding! De problemen worden steeds erger: Outlook reageert ook al trager dan voorheen, en thans, met openstaande Outlook, opent Word met Document 3. (Waar zijn de andere twee documenten gebleven?)

Uw advies luidt: Eerst de add-ins (meervoud) verwijderen. Ik neem aan, dat Microsoft Office Outlook Connector eveneens onder dit begrip valt.

Voor wat betreft de herinstallatie van deze twee add-ins, te weten Microsoft Office Live Add-in 1.4 en Microsoft Office Outlook Connector, ga ik ervan uit, dat een zoekterm in Google soelaas biedt om deze programma's te kunnen binnenhalen.

Zijn beide hiervoren genoemde veronderstellingen juist?

Ik vraag begrip voor het feit, dat ik mij niet waag aan verdere expirimenten, met als mogelijk resultaat: Operatie geslaagd, patiënt overleden. Zoals vermeld, wil ik t.z.t. eerst de problemen met resp. gebruikers + toepassing van rechten, alsmede de eigen map (laniwati) van een fantoom c.q. een niet meeer bestaande gebruiker, oplossen. Uiteraard met behulp van Help-mij.
 
De Office Live add-in is hier te downloaden.
De Outlook Connector kan hier gedownload worden.

Ja, ik bedoelde inderdaad beide add-ins te deïnstalleren.

Succes,

Tijs.
 
Opstart en afsluitproblemen bij Word 2003

Feed-back inzake herinstallatie Office i.v.m. trage opstart en sluiten Word


Resultaat: De (her)installatie van het Office pakket heeft geen effect gehad op de tijdsduur van resp. het opstarten + oproepen van een of meer documenten en het afsluiten van het laatst openstaande document en/of Word. Wel zijn de verschijnselen gewijzigd.

Zoals voorheen (en dit is niet eerder gemeld) verschijnt bij het opstarten in de witte balk onderaan het scherm de term "Viruscontrole wordt uitgevoerd ...".

Na een grondige deïnstallatie van AVG Grisoft en Spamfighter, gerbuik ik momenteel als bescherming tegen virussen en spam Microsoft Security Essentials. Op het tabblad Instellingen heb ik bij de optie Uitgesloten bestandstypes de extensie *.doc vermeld, doch dit heeft m.b.t. voornoemd verschijnsel geen effect gesorteerd.

Bij het afsluiten van Word verschijnen geen vensters meer, met mededelingen of opties, die moeten worden weggeklikt of aangeklikt.

Tijdens een Word-sessie, waarin -naast gebruik van het eerste blanco document- ook andere bestanden c.q. documenten uit een bepaalde map werden opgeroepen, verkreeg ik de indruk, dat Word voor een tweede maal werd geopend. Taakbeheer opgeroepen en op het tabblad Toepassingen geconstateerd, dat dit inderdaad het geval was: Word stond 2x vermeld als Geactiveerd.

Vervolgens geconstateerd op het tabblad Gebruikers, dat er (slechts) een gebruiker actief was, namelijk laniwati (de oude naam van de toenmalige enige gebruiker).

Opmerking: Sedert de naamswijziging van de enig gebruiker en beheerder, wordt een aparte combinatie van de oude en nieuwe eigenaar vermeld op het tabblad Beveiliging van de Eigenschappen van een snelkoppeling (zoals bijv. die van Afbeeldingen, Documenten, en Word): HJMW (HJM\laniwati) en Administrators (HJM\Administrator).

De Veilige modus werkt (wederom) perfekt, d.w.z. zowel het programma als de documenten worden vlot geopend en gesloten.

Voorts geconstateerd, dat in het overzicht van de map Documenten (maar ook bij andere mappen) niet alleen de namen worden vermeld van een snelkoppeling Mijn Gedeelde Mappen en alle submappen, die ik heb gecreëerd, doch ook een bestand, genaamd desktop.ini.

Of dit iets met het probleem zelve te maken heeft, onttrekt zich aan mijn waarneming. Ik ben thans in het stadium, dat ik overal spoken en beren zie, en in dit kader wil ik nog melden een zeer merkwaardig programma te hebben aangetroffen op de taakbalk, rechts naast Start (Bureaublad weergeven, en De Internet Explorer-browser starten), namelijk autoruns.exe. Dit uitvoeringsbestand laat bij activering een overzicht zien met diverse tabbladen. Na aanklikken van Help en About, verschijnt de volgende informatie: Autoruns v9.37, Copyright (C)2002-2008 Mark Russinovich, Sysinternals – www.sysinternals.com .

Hoe ik aan dit programma kom, is mij een raadsel. Verwijderen?

Inmiddels heb ik Open Office geïnstalleerd t.b.v. tekstverwerking. Na mijn terugkeer volgend jaar wil ik een grondige revisie toepassen bij deze laptop: een nieuw besturingssysteem, alsmede een recente(re) versie van het Office pakket.

Het kan echter zijn, dat vorenstaande informatie een nieuwe opening biedt voor een simpel uit te voeren handeling, die het onderhavige probleem opheft.

Ook in dit kader ben ik zeer benieuwd naar Uw commentaar.


P.S. De add-ins zijn (nog) niet her-geïnstalleerd.
 
Dat AutoRuns opstart is vreemd. Het is een programma dat gebruikt wordt om software etc. dat automatisch opstart met je pc te beheren.

We gaan nu AutoRuns zelf gebruiken om ervoor te zorgen dat AutoRuns niet automatisch mee opstart:
Download en start AutoRuns
Zodra het analyseren voorbij is, klik in het tabblad Everything op het 'verrekijkertje' en zoek daarmee naar Autoruns
Haal het vinkje weg bij de regel waar het programma wordt aangeroepen (zal iets zijn als <mapnaam>\autoruns.exe).
Zoek nog een keer naar Autoruns, en vink het uit. Doe dit net zolang totdat je alle items hebt uitgevinkt waar Autoruns wordt aangeroepen.

Sluit Autoruns, herstart de pc, en als het goed is start Autoruns niet meer automatisch op.

Jammer dat Word nog steeds de gemelde problemen geeft, maar ik ben blij dat Veilige Modus weer werkt. Misschien inderdaad handiger om hier verder geen tijd meer in te stoppen en af te wachten wat een volledige herinstallatie oplevert volgend jaar.

Mocht ik verder geen postings meer ontvangen: Fijne bruiloft & huwelijksreis.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opstart en afsluitproblemen met Word 2002

De geadviseerde procedure ga ik doorlopen. Overigens het bestand reeds binnengehaald en opgeslagen in de map Downloads. Tot mijn verbazing bij opening van deze map niet alleen het zojuist binnengehaalde bestand autoruns.exe aangetroffen, maar een aparte map met de naam Autoruns, inhoudende de bestanden autoruns.exe en autorunsc.exe. Daarbij nog: autoruns.chm en Eula.txt.

Vreemde zaak. Wellicht, dat ik dit progrmma toch zelf met het downloaden van een ander programma heb binnengehaald. (Ik zal deze map wel na de uitvoering van voornoemde procedure verwijderen.)

Bedankt voor de wens! Edoch, het is niet mijn bruiloft, maar mijn ??-jarige bruiloft, die ik in den vreemde ga vieren.

Ook wat mij betreft, kan dit onderwerp worden afgesloten. Bedankt!
 
M.b.t. Autoruns: Er is een 'live'/'light' versie van (zonder help-bestand e.d.) en een volledige die je via de webpagina's van www.sysinternals.com kunt downloaden.
Blijkbaar heb je (ooit) de volledige versie gedownload en uitgepakt (en misschien ook gebruikt).
Mijn procedure om het niet (meer) automatisch te laten opstarten blijft hetzelfde.

Afsluiten van een onderwerp is iets dat vragenstellers zelf doen: Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Verder alvast veel plezier in het buitenland.

Tijs.
 
Ik ben benieuwd wat er op het tabblad 'opstarten' van msconfig staat.

Starten Msconfig:

startknop/uitvoeren/msconfig Enter

Tenslotte: heb je de taalinstellingen van Office/Word gewijzigd ? Het kan zijn dat er tevergeefs naar ontbrekende spellings/grammatica-bestanden wordt gezocht (kost een hoop tijd).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan