Opstart - herstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flydragon

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
28
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal problemen met mijn pc.

Mijn eerste probleem,

Als mijn pc even van stroomnet is geweest dan levert dat problemen op.
Ik krijg hem namelijk niet goed meer aan, geen beeld, geen opstart piepje.

Na vaak te resten en/of de spanning er af te hallen gaat hij op een gegeven moment toch weer goed aan.
Met de melding dat ik iets moet instellen in het bios ik weet het niet zeker maar volgens mij had het met de CPU te maken.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Probleem Twee,

Onder het gamen loopt de pc opeens vast en herstart hij spontaan.
Ik krijg geen bsod, ik heb ook al het vinkje bij automatisch opnieuw opstarten uitgevinkt.

Maar ik krijg nog steeds geen bsod, er is ook geen melding in het logboek.
Het gebeurd alleen onder het gamen, en het maakt niet uit of het nou een nieuw of oud spel is.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

Memory test
Firmware
Bios update
Videokaart drivers

Heeft iemand nog iets wat ik kan uit proberen?
Zou dit probleem verband kunnen hebben met me andere probleem?

Mijn systeem:

Besturing systeem: Windows xp pro sp2.
Processor: AMD X2 3800+ dual core
Voeding: 600Watt
Video kaart 7600GS
3× 512 MB DDR ram (400 mhz)
Harddisk Western Digital 250 GB S-ATA
Moederbord: Gigabyte model GA-K8N51GMF-9

Alvast bedankt voor uw reacties,
Met vriendelijke groet, Flydragon
 
Wellicht is je processorkoeling niet goed genoeg.
Dat zou probleem 2 kunnen verklaren en misschien is daarmee ook probleem 1 opgelost.
 
Heb je misschien ook een andere voeding ter beschikking, om het daarmee te proberen.

Ook zou je de voltages in de bios na kunnen kijken, een 600Watt voeding duidt op een B merk, zoals Qtec, Sweex o.i.d. die staan niet echt goed bekent om hun kwaliteit van de voltlijnen, maar dat is maar een gok.
 
De cooler is wel goed denk, ik zat onder het gamen op 41,5 graden.
Dit lijkt mij voldoende In bios zat hij op 39 graden.

Ik heb een 400 watt voeding geprobeerd maar deze gaf dezelfde problemen.
De voeding die ik er nu in heb is van Spire (600W).

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Met vriendelijke groet, Flydragon.
 
Laatst bewerkt:
Denk dan dat het enige wat overblijft, een volledige memtest, die heb je al uitgevoerd, maar met welk progje, en hoe lang, staat er niet bij.

Memtest86 kan ook het videogeheugen testen, maar dat doet hij alleen, als de rest is getest, misschien die nog eens uitvoeren.

Het enige wat ik verder nog kan bedenken, is dat er nVidia IDE drivers zijn gebruikt voor die poort, en kan een rollback naar de windows drivers via apparaatbeheer, het probleem misschien tackelen.
 
Denk dan dat het enige wat overblijft, een volledige memtest, die heb je al uitgevoerd, maar met welk progje, en hoe lang, staat er niet bij.

Memtest86 kan ook het videogeheugen testen, maar dat doet hij alleen, als de rest is getest, misschien die nog eens uitvoeren.

Het enige wat ik verder nog kan bedenken, is dat er nVidia IDE drivers zijn gebruikt voor die poort, en kan een rollback naar de windows drivers via apparaatbeheer, het probleem misschien tackelen.

Ik had Memtest86 gebruikt de laatste keer, maar naar 13 uur dacht ik dat het wel voldoende was.
Ik heb het ook nog met een memtest programma gedaan die op een SuSE CD stond. 12 uren.

Ook zal ik Memtest86 maar eens uit laten draaien, dat van die drivers kan ik nog wel even proberen.

Bedankt voor jullie reacties!
Als de test klaar, en dat van die drivers heb geprobeerd dan horen jullie het wel.

PS. zou de bios batterij leeg kunnen zijn?

Met vriendelijke groet, Flydragon.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, allemaal

Na een herinstallatie was het probleem nog niet verholpen :(
Na lang twijvelen heb ik maar een nieuw moederbord gekocht dit was waarschijnlijk het probleem, want ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad :D.

Bedankt, voor alle reacties!

Met vriendelijke groet, Flydragon.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan