Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupebe

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
6
Na het opstarten van PC, werkt met Vista, reageert de PC ontzettend traag. In de systeemkast is er dan volop activiteit. Na enkele minuten, als het stil wordt in de systeemkast, werkt de PC weer perfect.
Heb gecontroleerd op schadelijke software en/of virussen, niets gevonden.Verder heb ik gecontroleerd welke programma's worden opgestart bij aanzetten PC, maar ook hier niets abnormaals gevonden. Krijg wel regelmatig de melding Internet Explorer werkt niet meer.
Wie kan mij helpen?:shocked:
 
Mag ik weten met welke programma's je op malware gescand hebt?
Als hij eenmaal opgestart is werkt hij dan verder goed?
 
Gescand op virussen met AVG, en op malware met Ad-Aware en Windows Defender.
 
Okay, ik raad je aan om de volgende scanners er maar eens even door te gooien.

Superantispyware en MBAM !!

De scanners die jij gebruikt hebt zijn op zich wel aardig maar halen er lang zo veel niet uit als deze twee.
 
Oke, zal ze zeker gaan proberen, het resultaat zal ik u laten weten.

Alvast heel veel dank.
 
Heb beide programma's gedownload en ze laten scannen. er werden wel enkele infecties gedetecteerd. Maar ook dit heeft niet tot een noemenswaardige verbetering geleidt.
De PC blijft na het opstarten de eerste minuten erg traag reageren, tot het gerommel in de systeemkast stopt.

Groeten.
 
Kun je even kijken met taakbeheer welke programma's zoveel geheugen/capaciteit vragen dat alles zo traag wordt? Als dat wel werkt dan..

Welke processor en hoeveel werkgeheugen heb je trouwens? Met Vista wordt sowieso minimaal 2GB werkgeheugen aangeraden.
 
Is het een nieuwe installatie? Dan kan het best eens zijn dat hij aan het indexeren is. (om sneller bestanden te kunnen vinden). Nu zou dit eigenlijk niet mogen als je de PC wilt gebruiken (moet alleen als deze idle is), maar je weet het natuurlijk nooit.
 
ik heb ff vlug naar je vraag gekeken en heb misschien een oplossing voor je

kreeg laatst een mail om vista te versnellen en dit is de site:

http://www.vista-helpdesk.nl/

Kijk hier maar ff rong:D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:D
 
Laatst bewerkt:
Mijn PC heeft een AMD Athlon (tm)64 Dual Core Processor 5000+ 2,60 GHZ, en een RAM geheugen van 2.00 GB.
Als ik in taakbeheer kijk is het CPU gebruik ongeveer 2%, fysiek geheugen 41%. De grootste gebruiker is Explorer.exe met ongeveer 25000 kb. Dit lijkt mij niet buitensporig.

Heb indexering uitgezet, wie weet.

Allen heel veel dank voor de moeite.
 
Hmm nee dat is ook allemaal normaal.. :S
Processor snel genoeg, RAM voldoende, CPU maar 2%, werkgeheugen 41%, indexering uit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan