Opstartwachtwoord en toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodmum

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
66
Hallo allemaal,

Ik heb van een kennis een hele oude Imac gekregen.
Het is nog zo'n bolletje waar het scherm aan vast zit. De vorige eigenaar is overleden dus die kunnen we niets meer vragen.

eniewee....
Ik kreeg het toetsenbord niet aan de gang, dat werkt niet... Er gaan ook geen lampjes op branden bij Caps Lock en zo..
Dus ik heb er een gewoon USB toetsenbord aan gehangen, van een windows computer...

De Mac start nu wel op, maar ik krijg een login scherm met de naam van die meneer.

Mijn vraag is nu dus... Werkt dat toetsenbord hetzelfde als de Mac variant?
En kan ik op een of andere manier om dat wachtwoord heen?

Fijne zondag allemaal!

groet,

Paul
 
Macintosh ondersteunt alleen haar eigen hardware. Daar heb je een speciaal beeldscherm, speciale muis, speciaal toetsenbord, speciale luidsprekers etc voor nodig. Een Windows-toetsenbord zal ook niet werken op de meest recente Mac-computer, net als dat de laatste Mac-versie ook nog geen .exe-bestanden kan openen.

Je hebt dus een speciaal Apple-toetsenbord nodig.
 
Bedankt voor je antwoord rick,

Helaas krijg ik het niet voor elkaar op deze manier.
Opstarten in Single user mode lukt niet, hij start gewoon door naar het login scherm...

groet,

Paul
 
Het betreft hier dan geen mac os x , en de oplossing zal dan wat lastiger zijn.

Wat je het best kun doen is het wachtwoord resetten met de installatie cd (of DiskWarrior/TechTool).


De bol variant is overigens een imac g4 ;)
 
Okee....

Zeg rick, ik ben zelf helemaal geen Apple man, dus wat is jouw mening hierover?
Het is natuurlijk al een oud apparaat, en heeft het zin om een nieuw toetsenbord aan te schaffen
en al deze moeite te doen?

Bedankt voor je hulp!!

groet,

Paul
 
Het is een leuke, opzich goed werkende mac.
Maar als je niks met mac hebt zal je er weinig mee doen.

Dat gezecht te hebben, bij de Action hebben ze toetsenborden voor 3 euro, Dat is nooit een grote investering :D
Het is misschien ook wel leuk om er gewoon de nieuweste mac (die het apparaat nog pakt) op te zetten, en toch ook te weten hoe zoits precies werkt.
 
Hoi rick,

Ik heb al een usb toetsenbord geritseld.

Ik zal wel eens kijken wat er nog mee te doen is.

Hartstikke bedankt voor je hulp en advies!

Groet,
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan