• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen bereik met criterium X m.u.v. criterium Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Berichten
5
Hallo,

Ik wil een functie gebruiken om het aantal m2 leegstand voor een pand te berekenen. Daarvoor wil ik de som van de aantallen m2 van alle hurders van de pand (kolom I) aftrekken van het totaal aantal m2 van een pand (kolom J). Ik heb naast een aantal huurders ook een 'huurder' "Leegstand" in een kolom (H) staan. Nu wil ik alle oppervlaktes van alle huurders die voldoen aan criterium objectnummer=X optellen m.u.v. de huurder "Leegstand".

Hij moet er ongeveer zo uit zien denk ik: totaal aantal m2 - (som van opp m2 van alle huurders m.u.v. huurder "Leegstand")

De functie SOM.ALS geeft geen mogelijkheid om een criterium uit te sluiten.

WIE KAN MIJ HELPEN?????????
 
Iets als?
Code:
=SOM(J1:J10)-SOM.ALS(H1:H10;"<>leegstand";I1:I10)
In de uitleg heb je het ook over objectnummer X. Het is mij niet duidelijk waar dat objectnummer staat en hoe daarop gecheckt moet worden. Een voorbeeldbestandje doet daarom vaak wonderen. Als op meerdere criteria gecheckt moet worden kan bijvoorbeeld ook gebruik gemaakt worden van de functie SOMMEN.ALS.

Rebmog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan