• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen van meerdere waarden in meerdere niet aan elkaar grenzende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
hallo,

ik moet een optelling maken van bepaalde waarden van of in niet aan elkaar sluitende cellen, hoe krijg ik dit voor elkaar?
vb: in de cellen a1 tot a10 + cel a12 + cel a14 + cel a16 moet ik optellen hoeveel keer de woorden "wip", "wap" en "wop" voorkomen en ook het aantal lege cellen (alles samen)

opgelet!! ik gebruik een Engelstalige versie van EXCEL 2010, de opmaak van formulles durven nogal eens verschillen van de Nederlandstalige

Alvast bedankt,
Danny
 
Post s.v.p. een voorbeeldje. Dan kunnen de helpers hier de formule proberen te vinden, en krijg je hopelijk een werkend voorbeeldje terug. Dan maakt het ook niet uit of de helper de Engelse en Nederlandse versie gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
hierbij een voorbeebestandje !!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    27,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Dat kan compacter ;)
Bekijk bijlage Voorbeeld MB.xls

Matrixformule in A1, bevestigen met Ctrl+Shift+Enter:
Code:
=SUM(--ISNUMBER(IF({1\1\1\1\1\1\0\1\0\1\0\1};IF(ISBLANK(B1:M1);1;MATCH(B1:M1;{"wap"\"wip"\"wop"};0)))))

Opmerking: ik heb deze eerst op mijn nederlandstalige Excel versie ingevoerd met ; op de plaatsen waar nu de \ staan, dus Danny had zeker gelijk met zijn "opgelet"!

De eerste array met enen en nullen geeft aan welke cellen wel/niet meegenomen worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik was mij bewust van het feit dat het niet de meest elegante oplossing was... maar het werkte wel ;)

Interessante oplossing Marcel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan