Optellen velden in form (access 2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de database geupload..

Kijk in het formulier "frmDieetRegel voor de foutmelding..

Ik hoop dat jullie het kunnen vinden..."
 

Bijlagen

  • PowerEating.rar
    55,2 KB · Weergaven: 26
Op het form heb je twee velden staan die een som uitrekennen op zich niets mis mee. Het verschil een de fout zit hem in hoe je de som wil uit voeren.

De som stuks is zoals het hoort en je zult ook zien alks je de ander verwijderd dat hij het goed doet.

De ander is een dubbel berekend veld hier gaat het fout. als je kijkt in het standaard service sjabloon

Zorgen ze er voor dat het veld wat bij jou opgezocht word een veld is wat gevuld wordt met de gevonden waarden hierdoor kun je dan dezelfde methode toepassen als de som bij stuks

Hopelijk kan je hier wat mee lukt het niet hoor ik het wel..
 
Ik snap de oplossing niet helemaal.....

Kan iemand hem AUB wat gedetailleerder uitleggen..
 
Op het form heb je twee velden staan die een som uitrekennen op zich niets mis mee. Het verschil een de fout zit hem in hoe je de som wil uit voeren.

De som stuks is zoals het hoort en je zult ook zien alks je de ander verwijderd dat hij het goed doet.

De ander is een dubbel berekend veld hier gaat het fout. als je kijkt in het standaard service sjabloon

Zorgen ze er voor dat het veld wat bij jou opgezocht word een veld is wat gevuld wordt met de gevonden waarden hierdoor kun je dan dezelfde methode toepassen als de som bij stuks

Hopelijk kan je hier wat mee lukt het niet hoor ik het wel..


Waar vind ik het standaard service sjabloon?????

Alvast bedankt voor je hulp.
 
als sjabloon op je pc kun je de service beurten mdb vinden.

Afhankelijk van wat je wil zijn er meerdere oplossingen de mees simpele is een query maken.
 
Heeft iemand een makkelijke oplossing voor mijn probleem aub.
Ik snap er echt niets meer van....
 
Als ik het met de volgende query wil doen:

SELECT

tblVoedingsmiddel.Naam,
tblVoedingsmiddel.EnergieKC,
Sum([EnergieKC]) AS test

FROM tblVoedingsmiddel;


Krijg ik de volgende foutmelding:

"U probeert een query uit te voeren waarbij de opgegeven expressie Naam geen deel uitmaakt van de statistische functie."

Hoe los ik dit op???
 
SELECT tblVoedingsmiddel.Naam, Sum(tblVoedingsmiddel.EnergieKC) AS Test
FROM tblVoedingsmiddel
GROUP BY tblVoedingsmiddel.Naam;

dit lijkt me beter werken moet je alleen nog even zorgen dat je de juiste velden erbij zet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan