Optelling combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
als ik de bijgevoegde query laat lopen krijg ik een waard voor G en voor M afzonderlijk
hoe krijg ik beide waarden samen in 1 cijfer
dank voor de hulp
 

Bijlagen

  • query.JPG
    query.JPG
    62,8 KB · Weergaven: 16
Door niet te groeperen op het veld Opmerk.
 
blijkt niet het correcte resultaat op te leveren, jammer of ik doe iets verkeerd
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    62,6 KB · Weergaven: 14
Je hebt drie criteria voor G, en maar één voor M. Klopt dat wel? En het = teken kan uiteraard weg bij die criteria.
 
Het zou kunnen dat je de condities niet hebt opgegeven zoals je bedoelt, wat OctaFish ook zegt. Maar dan klopte de afzonderlijke waarde voor M ook al niet.
Zoals het nu staat kijk je bij G ook naar DATUM en OPMERKING, maar bij M zijn die niet van belang en doen dus alle waardes van die velden mee.
Als bij M die velden ook mee moeten doen moet je de criteria voor DATUM en OPMERKING ook op de tweede regel plaatsen. Of je maakt er één regel van door het criterium voor Opmerk samen te voegen (= "M" OR = "G").
 
Klopt en met die aanpassing is het wel correct
Dank voor de heldere uitleg…
Probleem opgelost
 
Of je maakt er één regel van door het criterium voor Opmerk samen te voegen (= "M" OR = "G").
Begin jij nou óók al met nodeloze =tekens? Het lijkt wel alsof er helemaal niemand meer naar mij luistert :).
Het criterium kan gewoon dit zijn: "G" Or "M". Jongens: KEEP IT SIMPLE! En wil je meer letters kunnen filteren, doe het dan zo:
Code:
In("G";"M";"K")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan