optionele tekst in Word-documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vertaler

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2015
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik heb een trucje nodig voor het vertalen van teksten. Deze teksten zijn telkens weer iets anders opgemaakt, maar bevatten wel heel veel identieke passages. Ik zou heel graag een document willen maken waarin in de meest waarschijnlijke volgorde alle betreffende passages in de bron- en de doeltaal staan. De bedoeling is dan dat die passages die nodig zijn, kunnen worden aangevinkt, waarop het betreffende document kan worden opgeschoond, d.w.z. de niet aangevinkte passages worden verwijderd. Ik heb heel veel gezocht, maar helaas niet de juiste oplossing kunnen vinden. Kan iemand mij op weg helpen?

P.S.: Omdat het vaak om wat langere passages gaat, werken autotekst etc. helaas niet goed; je moet hele passage inclusief de bijbehorende brontekst echt kunnen zien in het document.

Alvast bedankt!
 
Ik zou met markeerkleuren werken. Dus de ene taal geef je de kleur geel, de ander groen. En met een macro verwijder je één van de twee met een macro. Of, ziet er wellicht iets fraaier uit, met profielen werken. Het principe is hetzelfde: je verwijdert degene met de juiste profielen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan