• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

orderregels automatisch invullen aan de hand van ordernummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2016
Berichten
3
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met een order die ik gemaakt heb. Ik wil graag dat de orderregels automatisch worden ingevuld als ik het ordernummer invoer. Met vertikaal zoeken lukt het niet, dan pakt hij maar 1 orderregel uit het werkblad waar ik naar verwijs. Sommige ordesr bestaan uit meerdere regels met verschillende produkten.

Ik laat dus zoeken op ordernummer en wil dan dat er automatisch het aantal en bestelnummer wordt ingevuld van heel de bestelling.
Wie kan mij helpen?
groetjes NathalieBekijk bijlage inkooporder Regulier 2016 - kopie.xlsx
 
Zie bijlage.
In verborgen kolom A bevindt zich een matrixformule (ingeven met CTRL SHIFT ENTER).
 

Bijlagen

  • inkooporder Regulier 2016 - kopie.xlsx
    133,2 KB · Weergaven: 50
Hallo Timshell,

Bedankt voor het reageren. Ik ben een paar dagen ziek geweest, vandaar mijn wat late reactie.
Ik heb geprobeerd om de formules in mijn bestaande order toe te passen, maar dit lukt helaas niet. Ik heb geen verstand van macro's dus het kan best zijn dat ik iets verkeerd doe. Kun je me misschien vertellen hoe ik de door jou gemaakte formules kan toepassen in mijn bestaande order? Kopieren en plakken gaat niet op... Ik hoop dat je me kan helpen.
mvg Nathalie
 
Nathalie,

als je na kopieëren en plakken op de geplakte formule gaat staan, op F2 drukt en daarna op Ctrl + Shift + Enter, lukt het dan wel?
 
Er zijn geen macro's, wel matrixformules.
Kijk naar de formule in verborgen kolom A in het voorbeeld. Matrixformules worden ingegeven met CTRL SHIFT ENTER. Daarnaast zul je het bereik moeten aanpassen.
Mogelijk is jouw voorbeeld niet representatief en moeten nog meer aanpassingen aan de formules worden gemaakt. Plaats dan een beter voorbeeld.
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS([COLOR="#FF0000"]'bestellingen 2016 overzicht'!$A$1:$A$13[/COLOR]=$D$1;RIJ([COLOR="#FF0000"]$1:$13[/COLOR]));RIJ(A1));"")
 
Hoi
Ik geloof dat het gelukt is! Valt niet mee als je niet helemaal weet wat je doet, maar het lijkt te werken! Bedankt voor jullie hulp!
groetjes Nathalie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan