.ost bestand in plaats van Outlook Data File

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Misschien niet al te slimme vraag, maar ik kom er niet uit, ook met Google niet....

Ik heb Outlook 2010, draait op Windows7 in een netwerk.

Mijn .ost gegevensbestand op mijn lokale (C-)schijft heeft de limiet bereikt, waardoor ik niet meer kan zenden.
Dit heb ik inmiddels verholpen door een nieuw gegevensbestand aan te maken op de C-schijf en
de oude (volle) bestand (50Gb) te verplaatsen naar de shared schijf (O-schijf), in een map "Oude mail"

Hierin staan ook de oude mail van collega's, maar mijn bestand is .ost , maar de oude mailbestanden van
mijn collega's hebben als type niet . ost, maar Outlook Data File.

De Outlook Data File bestanden kan in aan de gegevensbestanden toevoegen, waardoor ik de mailboxen te
zien krijg, maar bij mijn .ost bestand komt de foutmelding: "Het gekozen bestand is geen Outlook gegevensbestand".

Hoe maak ik van .ost een Outlook Data File??

Frans
 
Een .OST bestand is maar een cached kopie van wat er op de Exchange server staat. Oftewel: Je werkt online met Exchange, en alles staat ook gewoon op Exchange, met een gecachete versie in het .OST bestand voor het geval de Exchange server niet beschikbaar is. Het wordt (dus) vooral bij mobiele gebruikers ingezet, die niet altijd een directe netwerkverbinding hebben met de Exchange.
Het is dus geen .PST (="Persoonlijke mappen") bestand, en kan dus ook niet als gegevensbestand worden toegevoegd aan Outlook.

Als ik ervan uit mag gaan dat op de Exchange server gewoon nog een volledige versie van je mailbox aanwezig is (kun je bijv. checken via de 'webmail' van de Exchange server) dan zou het genoeg moeten zijn om een nieuw Outlook profiel aan te maken, je Exchange mailbox als account toe te voegen en tevens Cached modus weer bij aan te zetten. Natuurlijk dit alleen doen als je in de live omgeving je pc/laptop hebt ingeplugd.

Tijs.
 
Dank je Thijs. Veel is me duidelijk geworden. Heb een nieuw profiel aangemaakt en nu werkt alles weer super.
Goed om te weten, als het nog een keer voorkomt.

Thanks en merry X-mas!!
Frans
 
Tot je dienst, en ook fijne kerstdagen. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan